تهدید آمریکا علیه عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به متحدان کشورش در خاورمیانه نسبت به عادی سازی روابط با سوریه هشدار داد و گفت: آنها باید با دقت زیاد قساوت هایی که این نظام علیه مردمش در دهه گذشته مرتکب شده است، مورد بررسی قرار دهند.

تهدید آمریکا علیه عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته جویی هود، واشنگتن از عدم تغییر رفتار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ناراضی است.

این اظهارات مایه شگفتی نیست چرا که هدف اولیه حضور غیرقانونی ایالات متحده در این کشور، سرنگونی حکومت اسد و انتصاب دولتی به نفع واشنگتن بوده است.

براساس گزارش شبکه خبری العربیه، جویی هود تاکید کرد که چنانچه کشورهای عربی جهت عادی سازی روابط با سوریه را انتخاب کنند، آنها با خطر فشار اقتصادی از سوی آمریکا روبرو خواهند شد.

تحریم ها و محدودیت های اقتصادی آمریکا مانعی مقابل کشورها برای برقراری دوباره روابط با جمهوری عربی سوریه بوده است. با این حال، امارات و بحرین در سال 2019 سفارتهایشان را در دمشق بازگشایی کردند و عمان در سال 2020 سفیرش را به سوریه بازگرداند.

معاون امور خاورنزدیک وزیر خارجه آمریکا گفت: همچنین این نکته را اضافه میکنم که ما تحریم های قانون سزار را داریم. این قانونی است که از حمایت گسترده و دوحزبی کنگره برخوردار است و دولت بایدن آن را دنبال خواهد کرد. بنابراین دولتها و کسب و کارها لازم است احتیاط کنند که تعامل های پیشنهادی آنها، آنها را در معرض تحریم های بالقوه از سوی ایالات متحده طبق این قانون قرار ندهد.

جویی هود شرح داد: قصد داریم حضور نظامی محدود خود در شمال شرق سوریه را با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش و توسعه ثبات در منطقه ها آزاد شده با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه حفظ کنیم.

اغلب منطقه ها استان حسکه، دیر الزور و رقه که سرشار از منابع زیرزمینی است، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار گرفته است و این نیروها مورد حمایت ایالات متحده امریکا هستند.

مقامات دولت سوریه، ایالات متحده امریکا را به قاچاق نفت این کشور و فروش آن در خارج سوریه متهم می کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا در اواخر سال 2019 میلادی با طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه موافقت کرد اما در نتیجه فشار برخی اعضای دولت خود، 900 نظامی را برای تضمین تسلط امریکا بر میادین نفتی باقی گذاشت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تهدید آمریکا علیه عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید آمریکا علیه عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید