تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین ها

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، به گفته دانشمندان بریتانیایی دلفین ها در محیط پر سر و صدا برای ارتباط گیری و هماهنگی با یکدیگر با مشکل روبرو هستند. این امر تبعات گسترده ای برای زندگی در اقیانوس ها و دریا ها در پی دارد.

تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین ها

صدا ها بر زندگی پستانداران دریایی از جمله دلفین ها تاثیر زیادی می گذارد، زیرا بیشتر از نور به زیر آب نفوذ می نماید و سرعت انتقال آن در آب سه برابر سرعتش در هوا است. به گفته دانشمندان در دانشگاه بریستول دلفین ها از صدا برای دریاگردی و همکاری با یکدیگر استفاده می نمایند.

این در حالی است که آلودگی صوتی ناشی از فعالیت های انسانی طی دهه های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. رفت و آمد کشتی ها، حفاری برای طرح هایی مانند فراوری انرژی بادی در دریاها، حرکت شناور های ماهی گیری، سونار های زیردریایی ها (دستگاه های ردیاب با انتشار امواج صوتی) و گردشگری از جمله این فعالیت های انسانی است.

بنا به اعلام کمیسیون اروپا سطح اصوات پیش زمینه ای در دریا ها طی هر دهه از 60 سال گذشته دو برابر شده است.

دانشمندان: دلفین ها همدیگر را به وسیله طعم ادرار تشخیص می دهند

به گفته دانشمندان بریتانیایی دلفین ها با افزایش آلودگی صوتی در محیط مجبور می شوند تا اصوات بلندتر و طولانی تری برای ارتباط گیری با یکدیگر داشته باشند. با این حال آلودگی صوتی در محیط باعث می گردد تا دلفین ها کمتر در هماهنگی امور با یکدیگر پیروز باشند.

نتیجه تحقیق دانشمندان بریتانیایی درباره تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین ها در حالی منتشر شده است که کمیسیون اروپا و بعضی کشور های عضو اتحادیه اروپا کوشش هایی را برای کاهش آلودگی صوتی در دریا ها و اقیانوس ها شروع نموده اند.

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو

به "تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید