با شماری از لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شویم

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سفر یکی از تفریحات لذت بخش در زندگی انسانهاست و در میان وسایل نقلیه سفر، هواپیما بدلیل سریع بودن بیشتر مورد انتخاب قرار میگیرد. اما، انتخاب وسیله ای مثل قطار مسافران را به دیدن چشم انداز ها و چشم انداز های طبیعی در طول راستا دعوت می کند. قطارهای مدرن امروزی با داشتن امکانات رفاهی فوق العاده، سفری راحت و دلچسب را برای مسافران به ارمغان می آورند. با تاثیر علم و فناوری روی ریل های راه آهن، اغلب قطارهای تفریحی سرعت بالایی داشته و مسافران بدور از نگرانی از اتلاف وقت می توانند سفری مجذوب کننده را تجربه کنند. با ما در مقاله شیک ترین قطارهای تفریحی دنیا همراه شوید تا شما را با تعدادی از مشهورترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شویم

استرالیا، قطار قان

راستا حرکت این قطار از شهر داروین به آدلاید بوده و از سال 1924 آغاز بکار کرده است. از آن زمان تا به امروز علاوه بر قطار، راستا حرکت آن هم مرتبا مورد بازسازی قرار گرفته و روز به روز مدرن تر شده است. از موارد جالب توجه این مورد از لوکس ترین قطارهای تفریحی جهان، وجود بهترین سرآشپزها در آن بوده که به تهیه بهترین غذاهای محلی استرالیا مشغول هستند. مسافران در این سفر که چهار روز طول میکشد، می توانند علاوه بر دیدن چشم انداز ها زیبای راستا، از غذاهای محلی استرالیا هم لذت ببرند.

روسیه، قطار عقاب طلایی ترنس سیبریان

این مورد از شیک ترین قطارهای تفریحی جهان که عمر فعالیتش به 100 سال می رسد، در روسیه واقع شده و قطاری جالب و بی مانند است. سفر با این قطار 15 روز طول میکشد، از مسکو آغاز شده و تا شرقی ترین خلیج روسیه، ولادیوسکوف ادامه پیدا می کند. از امکانات ویژه این قطار لوکس میتوان به کلاسهای یادگیری زبان روسی اشاره کرد. مسافران در طی این 15 روز علاوه بر استفاده از این کلاسها، از نواختن پیانو به صورت زنده نیز می توانند بهره ببرند.

پرو، قطار لوکس بلموند آندین

این قطار یکی از قدیمی ترین راستاهای جهان را می پیماید و عمر این راستا به 600 سال پیش می رسد. این راستا قدیمی از کوسکو آغاز شده و در ادامه از دشتهای آندین و دریاچه تیتیکاکا عبور می کند. پرو یکی از مرتفع ترین کشورهای جهان بوده و این قطار از کوهستان ها و دره های زیبای آمریکای جنوبی گذر کرده و مسافران از دیدن چشم انداز ها در ارتفاعات بهره مند می شوند. در زمانهای قدیم، قوم اینکا راستا حرکت این قطار که 25000 مایل است را با پای پیاده می پیمودند. یکی از ویژگی های بی مثال این قطار، جایگاه و تخت های آن بوده که علاوه بر اینکه تماما دست ساز هستند، مرغوب ترین پشم های موجود در پرو در ساخت آنها بکار گرفته شده اند.

اروپا، قطار سیمپلون اورینت اکسپرس ونیس

سفر با این مورد از مشهورترین قطارهای تفریحی جهان از لندن آغاز و در خاتمه به ونیس می رسد و در بین این راستا در شهرهای پاریس و ورونای ایتالیا توقف دارد. از نکات جالب توجه، منوی کامل کافی شاپ آن بوده که هر نوع نوشیدنی که فکرش را بکنید، می توانید سفارش دهید. همچنین، غذاهایی در این قطار سرو شده که در حد غذاهای رستوران های 5 ستاره و لوکس هستند. برای نمونه میتوان از انواع استیک یا خرچنگ سرخ شده به همراه دورچینی از گوچه فرنگی خشک نام برد.

کانادا، قطار کانادایی

این مورد از لوکس ترین قطارهای تفریحی جهان از سراسر کشور کانادا عبور می کند و راستا این قطار از شهر تورنتو تا ونکوور بوده که چهار روز بطول می انجامد. اگر به دیدن چشم انداز ها برفی علاقمندید، سفر با این قطار در فصل زمستان و بهار انتخاب مناسبی است. فکرش را بکنید، سفر در میان سرزمین برف و یخ در محیطی گرم و آرام چقدر می تواند دلچسب باشد. مسافران در طی راستا این سفر می توانند علاوه بر بهره مندی از امکانات و خدمات این قطار، از دیدن چشم اندازهای زیبا لذت ببرند.

ژاپن، قطار 7 ستاره کیوشو

قطار 7 ستاره کیوشو در سال 2013 افتتاح شد. این قطار در راستای که به دور جزیره کیوشو بوده، حرکت می کند و مسافران در طول راستا از دیدنی طبیعت فوق العاده این جزیره و چشم اندازهای کوهستان و دریا لذت می برند. این قطار آمیخته ای از فضای نوستالژی و قدیمی با جهانی مدرن و تکنولوژی است. از آنجا که این قطار فقط گنجایش 28 نفر را دارد، رزرو سفر با آن کار راحتی نبوده و تنها با قرعه کشی امکان پذیر است.

آفریقای جنوبی، روویس ریل

این قطار در این کشور در راستای که از شهر پرییتوریا آغاز و به کیپ تاون ختم می شود، مشغول جابجایی مسافران است. یکی از ویژگی های منحصر بفرد این قطار، بالکنی بوده که به مسافران این امکان را می دهد در طی زمان سفر و دیدن چشم انداز ها و جلوه های طبیعت از هوای آزاد بهره ببرند. سفر با این قطار شامل توری 3 روزه بوده و مسافران را به دیدنی جنگلهای هیفلد و بیابان های کارو میهمان می کند. این قطار در طول راستا توقف کوتاهی قبل از کیپ تاون داشته و سپس به حرکت ادامه می دهد. از دیگر امکانات بروز این قطار، سیستم تهویه ای بوده که در نوع خود از مدرن ترین سیستم هاست.

اسپانیا، قطار گرن لوخو

این قطار که هنوز چهار واگن آن از سال 1924 نگهداری می شود، بازسازی شد به نحوی که به محض سوار شدن به قطار، فکر شما را به 100 سال پیش می برد و حال و هوا و تاریخ آن زمان را تداعی می کند. راستا زیبا و فوق العاده این قطار از نواحی خلیجی سن سباستین تا سانتیاگو هست. این سفر 7 روزه مسافران را به لذت بردن از دیدنی چشم انداز ها زیبای اسپانیا دعوت کرده و آنها می توانند از امکانات ویژه این قطار در طول سفر برخوردار شوند.

اسکاتلند، قطار بلموند رویال

در این مورد از شیک ترین قطارهای تفریحی جهان امکانات بی مثالی مثل اسپا در اختیار مسافران واقع شده است. اگر به اسکاتلند سفر و از این قطار استفاده کنید، می توانید از دیدن طبیعت زیبا، کوهها و دره ها، روستاها و قلعه های اسکاتلند هم لذت می برید.

پرتغال، قطار پرزیدنتال

این مورد از مشهورترین قطارهای تفریحی جهان در راستای که از شهر پورتو آغاز می شود و به کوئینتا می رسد، حرکت می کند. مسافران این قطار در طول راستا از دره دوروی پرتغال عبور کرده و شاهد زیبایی های خیره کننده این منطقه هستند. همچنین، این قطار دارای کابین های خصوصی و بی نظیر جهت رفاه حال مسافران هست. از دیگر ویژگی های این قطار، وجود سرآشپزهای ستاره دار پرتغالی بوده که روزی 10 ساعت مشغول پخت و تهیه خوشمزه ترین غذاها با تازه ترین مواد اولیه هستند.

منبع: همگردی

به "با شماری از لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید