8 جاذبه دیدنی سوئد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، در بخش شمالی قاره اروپا و در منطقه اسکاندیناوی کشور سردی به نام سوئد جای گرفته که مرکز آن استکهلم است. سوئد یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت در بین ایرانیان است. از مکان های تاریخی و طبیعت سوئد چه می دانید؟ چه تصوری از سواحل یا معماری شهرهایش دارید؟ آیا می دانید سوئد به چه چیزهایی معروف است؟ از شب های روشن سوئد چیزی شنیدید؟ با ما همراه باشید تا سفری مجازی به این کشور سرد اما دوست داشتنی داشته باشیم.

8 جاذبه دیدنی سوئد

1.مجمع الجزایر استکهلم

فقط کافی است کمی از مرکز، فاصله بگیرید تا به مجمع الجزایر استکهلم برسید؛ این جزایر یک مقصد بی نظیر تابستانی هستند. این جزایر تقریبا هرکس با هر سلیقه ای را مجذوب خود می نماید. اگر اهل ماجراجویی باشید، می توانید با کشتی سفر ماجراجویانه خود در این مجمع الجزایر شروع کنید. اگر به اماکن تاریخی علاقمندید، می توانید از قلعه منسوب به جنگ دنیای اول در Starofortet یا Vaxholm مرکز این مجمع الجزایر با ساختمان های زیبا و تاریخ صید شاه ماهی تماشا کنید. بعلاوه برای داشتن دقایقی پر از آرامش و استراحت، شما می توانید در نزدیک ترین اسپای نزدیک به استکهلم به نام ناکا Nacka که قابل دسترسی با ماشین نیز هست، وقت بگذرانید.

2. جزیره گاتلند

اگر دنبال مکان بکری هستید که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سوئد آشنا شوید، پیشنهاد ما رفتن به جزیره گاتلند است. زیبایی های گاتلند ترکیبی از جنگل و دریاست. این جزیره در دریای بالتیک واقع شده و شن های سفیدش دل هرکسی که در آن پا بگذاد را می رباید.

3. گاملا اوپسالا

برای دوستداران تاریخ، گاملا اوپسالا یکی از مکان های ایده آل است. گاملا اوپسالا از منطقه ها باستانی سوئد است و قدمت آن را به قبل از قرن دوازدهم نسبت می دهند. می گویند گاملا اوپسالا مکانی محل سکونت پادشاهان سوئد بوده. در دوران باستان و قبل از آن که پادشاهی سوئد مذهب مسیحیت را به رسمیت بشناسد، سوئدی ها خدایان نورس (اسکاندیناو) را می پرستیدند. آنها برای این خدایان، زیارتگاه ها و معابدی ساخته بودند. اما بعد از آن که مذهب مسیحیت روی کار آمد، در این منطقه پادشاهی در قرن دوازدهم یک کلیسای مسیحی ساخته شد. این کلیسا هم اکنون نیز در این منطقه پابرجاست و نقطه تاریخی مهمی از پادشاهی سوئد است.

4. جزیره جورگاردن

جورگاردن، یکی از جزیره های پرجاذبه سوئد است؛ در این جزیره علاوه بر طبیعت زیبا موزه ای به نام ساکنسن وجود دارد. اگر می خواهید راجه به تاریخ سوئد بدانید باید حتما سری به این موزه بزنید. اگر از دوستداران حیات وحش نیز هستید، باغ وحش جزیره نیز بهشت شما خواهد بود. این باغ وحش مکان مناسبی برای برای مشاهده گونه های حیات وحش مخصوص این منطقه است. برای آشنایی با هنر مردم سوئد نیز می توانید سری به نگارخانه های این جزیره بزنید. در کنار تمام این جاذبه ها بودن در جورگاردن، به شما امکان تجربه فرهنگ سنتی مردم سوئد را نیز می دهد.

5. هتل یخی

شاید اولین چیزی که با شنیدن نام سوئد برای مان تداعی می گردد، سرمای هوا باشد. این سرما اما باعث شده در این کشور بزرگترین هتل یخی دنیا ساخته گردد. این هتل برای نخستین بار در سال 1990 در روستای کوچک یوکاس یروی در شمال سوئد افتتاح شد. هتل یخی هرساله در ماه های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) ساخته می گردد و دوباره در اواسط ماه آوریل (فروردین) آب می گردد. هرساله 5 هزار تُن یخ از رودخان تورن تأمین شده و در بهار و تابستان در یخچال های بزرگ صنعتی نگهداری می شوند. طی بازسازی های هرساله این هتل یخی، به مساحت و امکانات تفریحی اش افزوده می گردد. در این هتل، یک کلیسای و یک کافه یخی نیز وجود دارد.

6. مالمو، شهر چند فرهنگی

اگر دلتان می خواهد در یک سفر هم زمان با چند فرهنگ آشنا شوید و در واقع با یک سفر چند سفر را تجربه کنید حتما سری به مالمو بزنید. مالمو سومین شهر بزرگ سوئد است. این شهر محله های گوناگونی دارد و در هر محله با مردم مختلفی آشنا خواهید شد. اگر اهل شکمگردی نیز هستید در این شهر با خیالی آسوده دلی از عزا در بیاورید؛ زیرا محصولات ارگانیک در این شهر فراوان است.

7. پیست اسکی

یکی دیگر از مزایای هوای سرد سوئد، پیست های اسکی آن است. پیست ریکسگِرانسن (Riksgransen) در سوئد، در 200 کیلومتری مدار قطب شمال و در منطقه لَپ لَند (Lapland) واقع شده است. این پیست اسکی معروفیت دنیای دارد. یکی از تجربه های استثنایی در این پیست این است که شما می توانید زیر نور آفتابِ نیمه شب، اسکی کنید. اگر اهل اسکی نیز نیستید می توانید سوار سورتمه هایی که به وسیله سگ ها کشیده می گردد، شوید و بر روی برف ها حرکت کنید. از آنجایی که این ناحیه زمستان های بسیار سرد و تاریک دارد، برترین زمان برای اسکی در آن از بهمن تا خرداد است.

8. دامنه های اسکی در شهر آر

اگر در جستجوی تماشای شب های روشن و شفق های قطبی هستید پیشنهاد می کنیم در زمستان به آرسکوتان (Åreskutan) سفر کنید. این منطقه عمودی ترین نقطه شمال اروپاست. همیچنین دامنه های اسکی در شهر آر در دنیا مشهور است. این شهر بعلاوه پر از رستوران و مراکز خرید است.

نقشه جاذبه تماشای سوئد:

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ آریابلاگ

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "8 جاذبه دیدنی سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 جاذبه دیدنی سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید