ایران خواهان عضویت در معاهده دوستی و همکاری در جنوب شرق آسیا شد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خبرنگاران:سفیر کشورمان در تایلند در ملاقات با وزیر خارجه کامبوج خواهان حمایت این کشور برای عضویت ایران در معاهده دوستی و همکاری در جنوب شرقی آسیا شد.

ایران خواهان عضویت در معاهده دوستی و همکاری در جنوب شرق آسیا شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آریابلاگ به نقل از شینهوا، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کامبوج با حسین الوندی بهینه سفیر ایران در ویتنام ملاقات کردند. در این ملاقات دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

همچنین سفیر کشورمان خواهان حمایت کامبوج از عضویت ایران در معاهده دوستی و همکاری در جنوب شرق آسیا شد که از سوی مقامات کامبوج مورد استقبال نهاده شد.

هور نامهونگ وزیر خارجه کامبوج همچنین دعوت نامه سفر محمد جواد ظریف به این کشور را در زمانی مناسب به سفیر کشورمان تحویل داد.

معاهده دوستی و همکاری در جنوب شرق آسیا معاهده صلح بین 10 کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آ .سه. آن) است که عضویت سایر کشورها در این پیمان نیز مورد توافق نهاده شده است. کشورهای چین، روسیه، آمریکا، هند و فرانسه از اعضای برجسته این پیمان هستند.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سال گذشته درباره: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا پیشنهاد پیوستن ایران به این پیمان را داد.

روابط دیپلماتیک ایران و کامبوج در سال 1992 برقرار شده است.

1

منبع: تسنیم

به "ایران خواهان عضویت در معاهده دوستی و همکاری در جنوب شرق آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خواهان عضویت در معاهده دوستی و همکاری در جنوب شرق آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید