بیشتر آمریکایی ها معتقدند پیروز انتخابات باید کرسی خالی دیوان عالی را پر کند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد بیشتر رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که کرسی خالی دیوان عالی باید تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر همچنان خالی باشد.

بیشتر آمریکایی ها معتقدند پیروز انتخابات باید کرسی خالی دیوان عالی را پر کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آریابلاگ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز-واشنگتن پست حاکی است 52 درصد رای دهندگان آمریکایی معتقدند که کرسی خالی دیوان عالی پس از مرگ روث بادر گینسبرگ باید توسط پیروز انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پر گردد و رئیس جمهور بعدی آمریکا باید فرد مورد نظر خود را برای احراز این پست معرفی کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ آریابلاگ بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، نظرسنجی جدید در حالی منتشر شده است که تنها 22 روز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت باقی است و مجلس سنا میخواهد پیش از انتخابات درباره صلاحیت و شایستگی امی بارت برای احراز کرسی خالی دیوان عالی آمریکا رای گیری کند. دموکرات ها به شدت با این مساله مخالفت نموده اند.

از سوی دیگر 44 درصد رای دهندگان نیز از انتخاب و معرفی امی بارت از سوی دونالد ترامپ حمایت نموده اند. وی اواخر سپتامبر از سوی ترامپ معرفی گشت و قرار است نشست های استماع سنا برای آنالیز صلاحیت وی این هفته برگزار گردد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد 51 درصد رای دهندگان مستقل با ادامه فرایند مشخص صلاحیت امی بارت در مجلس سنا مخالفت نموده اند که این رقم نسبت به نظرسنجی سپتامبر 12 درصد کاهش داشته است.

در حالی که 83 درصد دموکرات ها خواهان به تعویق افتادن فرایند انتخاب جانشین گینسبرگ در دیوان عالی آمریکا هستند، 77 درصد جمهوریخواهان خواهان برگزاری سریع نشست های استماع مجلس سنا و مشخص تکلیف کرسی خالی دیوان عالی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بیشتر آمریکایی ها معتقدند پیروز انتخابات باید کرسی خالی دیوان عالی را پر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر آمریکایی ها معتقدند پیروز انتخابات باید کرسی خالی دیوان عالی را پر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید