رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا از هم حزبیهایش خواست نتیجه آرای الکترال را بپذیرند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بر اساس گزارش نیویورک تایمز، پس از آنکه رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا پیروزی جو بایدن در انتخابات را تبریک گفت، از قانونگذاران جمهوریخواه خواست تا به جمع نمایندگانی که قصد دارند در نشست ششم ژانویه با نتایج الکترال مخالفت نمایند، ملحق نشوند.

رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا از هم حزبیهایش خواست نتیجه آرای الکترال را بپذیرند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه کالج الکترال ایالات متحده رسما جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر اعلام نمود. او با کسب 306 رای الکترال مقابل 232 رای دونالد ترامپ به پیروزی رسید.

پس از گزارش نیویورک تایمز، چاک شومر، رهبر دموکرات های سنای آمریکا هم گفت از درخواست مک کانل خطاب به جمهوریخواهان برای حرکت رو به جلو و عدم مخالفت با آرای کالج الکترال که جو بایدن را برنده اعلام نمود، آگاه است.

چاک شومر به وبلاگ آریابلاگ گفت: آگاه شده ام که مک کانل از اعضا خواسته است تا فقط رو به جلو حرکت نمایند، نتایج آرای الکترال را به چالش نکشیده و شیطنت دیگری ننمایند.

روز سه شنبه مک کانل و رئیس جمهوری آینده آمریکا تلفنی گفت وگو کردند. جو بایدن گفت که بابت تشکر از پیغام تبریک میچ مک کانل با او تماس گرفت و همچنین گفت گرچه اختلافات زیادی در مسائل زیادی وجود دارد، مسائلی هست که می توان با یاری هم حل کرد. او این گفت وگو را خوب ارزیابی کرد.

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری مو بروکس از آلاباما ظاهرا قصد دارند با استفاده از یک فرایند قانون اساسی، نتیجه شمارش آراء در پنج ایالت سرنوشت ساز را به چالش بکشند. در حالی که بعید است این کوشش ها راه به جایی ببرد، حتی حمایت یک سناتور جمهوریخواه از این مساله می تواند پر سر و صدا گردد.

رهبر اکثریت سنا گفته است، هرگونه کوشش قانونگذاران جمهوریخواه از این اقدام محکوم به شکست است و موجب تحقیر سناتورهای جمهوریخواه دخیل می گردد. با این حال، مک کانل گفت نمی خواهد با دونالد ترامپ به مشکل بربخورد چون این امر به فرصت های انتخاباتی جمهوریخواهان در دو رقابت سنا در جورجیا که به دور دوم کشیده شده است، لطمه می زند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا از هم حزبیهایش خواست نتیجه آرای الکترال را بپذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا از هم حزبیهایش خواست نتیجه آرای الکترال را بپذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید