اوباما و همسرش درباره اعتراضات سراسری آمریکا و کرونا سخنرانی کردند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنانی تاکید نمود، اعتراضات سراسری این کشور که به دنبال مرگ اخیر زنان و مردان سیاه پوست از جمله جورج فلوید به راه افتاده، ناشی از دهه ها اندوه و سرخوردگی از برخورد نابرابر و ناکامی در اجرای قوانین پلیس است.

اوباما و همسرش درباره اعتراضات سراسری آمریکا و کرونا سخنرانی کردند

به نقل از خبرگزاری آسوپیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به همراه همسرش میشل اوباما سخنرانی هایی را در جریان مراسم مجازی Dear Class of 2020 که به وسیله یوتیوب برای تمامی فارغ التحصیلان از دبیرستان گرفته تا دانشگاه در سراسر دنیا پخش شده، ایراد کردند. علاوه بر اوباما و همسرش، تعدادی از هنرمندان مشهور نیز در این رویداد سخنرانی کردند.

اوباما به فارغ التحصیلان گفت: ویروس کرونا از بسیاری از مسائل کنونی آمریکا پرده برداشت. از بسیاری جهات ویروس کرونا توجهات را به مسائلی که طی یک مدت طولانی عظیم شده بودند، متمرکز کرد. این مسائل شامل نابرابری مالی در حال رشد، فقدان خدمات درمانی و بهداشتی اولیه برای میلیون ها تن،تداوم تعصب و تبعیض و تفرقه یا اختلال عملکرد بوده اند که سیستم سیاسی ما را گرفتار نموده است.

وی اضافه نمود: این مسائل نه تنها هولناک هستند بلکه زنگ هشداری نیز محسوب می شوند. و البته آنها یک فرصت فوق العاده برای نسل شماست.

در همین حال میشل اوباما گفت: اعتراضات کنونی به دنبال مرگ جورج فلوید نتیجه مستقیم دهه ها تبعیض و نابرابری است که به آن رسیدگی نشده است. من آنهایی را که ترسیده اند، گیج شده اند و یا عصبانی شده اند را درک می کنم . طی چند ماه گذشته بنیان و اساس کشور ما به لرزه افتاده است. نه تنها به خاطر پاندمی که جان بسیاری از عزیزان ما را گرفت، زندگی روزانه ما را فلج نموده و ده ها میلیون تن را بیکار نموده است بلکه به خاطر لرزش شدید اساس غلطی که کشور ما بر آن بنا شده، خط و مرزهای بین نژاد و قدرت بار دیگر خیلی واضح خود را به همه ما نشان دادند تا بلکه آنها را برطرف کنیم.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اوباما و همسرش درباره اعتراضات سراسری آمریکا و کرونا سخنرانی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما و همسرش درباره اعتراضات سراسری آمریکا و کرونا سخنرانی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید