انتقاد چمران از بودجه حمل و نقل در لایحه بودجه 1401

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت بودجه ای که به مجلس رفته بودجه خوبی نبود، حتی از سال 1400 هم پایین تر است. انتظار می رود در سازمان برنامه و بودجه این بودجه اصلاح گردد.

انتقاد چمران از بودجه حمل و نقل در لایحه بودجه 1401

مهدی چمران پیش از شروع جلسه شورای شهر تهران در جمع وبلاگ آریابلاگ در پاسخ به سوالی درباره ابلاغ بلند مرتبه سازی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: درباره بلندمرتبه سازی در سال 96 در کمیسیون ماده 5 طرحی تهیه و تصویب شد و قانون بلندمرتبه سازی سال 94 لغو شد و از آن به بعد اگر ساخت و سازی انجام شد تخلف بوده است.

وی ادامه داد: این مصوبه به شورای عالی معماری شهرسازی رفت و تا به حال پاسخی از آن بیرون نیامده بود. الان نیز نمی دانم و خبر ندارم. با ما مشورتی نکردند. البته در آن موقع نظرات خود را علاوه بر اینکه به صورت کتبی به کمیسیون ماده 5 فرستادم، به صورت خصوصی نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی فرستادم.

چمران با ابراز امیدواری از اینکه مصوبه شورای عالی برنامه خوبی است، گفت: پیشنهاد ما این بود که در نقاط خاص و در جاهایی که این کار می تواند صورت پذیرد، انجام گردد نه در خانه های مسکونی معمولی بلندمرتبه سازی صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران بعلاوه درباره حذفیات بودجه در بخش حمل و نقل اظهار کرد: بودجه ای که به مجلس رفته بودجه خوبی نبوده، حتی از سال 1400 هم پایین تر است. انتظار ما این بود در سازمان برنامه و بودجه که جلسه داشتیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه و هم در دولت اعلام کردیم و به صورت کتبی هم فرستادیم، بودجه رعایت می شد.

چمران ادامه داد: با این ارقامی که در بودجه گذاشتند شاید 50 متر هم نگردد یک تونل مترو کند یا دو رام قطار خریداری کرد. دو رام که هیچی دو واگن شاید بگردد خرید. با این اراقم که نمی گردد کاری کرد و باید اصلاحات اساسی انجام گردد. هرچند سخت است که در مجلس این اصلاحات را انجام دادند اما اگر واقعا می خواهند تهران تکانی بخورد باید این اصلاحات را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "انتقاد چمران از بودجه حمل و نقل در لایحه بودجه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چمران از بودجه حمل و نقل در لایحه بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید