ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا

به گزارش وبلاگ آریابلاگ در همدان، صبح امروز چهارشنبه همزمان با اول شهریور زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا جمعی از مسئولان استان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام شامخ حکیم هزاره ها، این دانشمند و فیلسوف بزرگ ادای احترام کردند.

ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا

در این مراسم رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز ضمن تبریک فرارسیدن روز بوعلی سینا حکیم، طبیب و فیلسوف برجسته جهان اسلام اظهار کرد: حکیم بزرگ ابن سینا چنان درخششی در جهان پیدا کرد و از چنان نبوغی برخوردار بود که هنوز علوم جهان نیازمند آثار ابن سیناست.

وی با بیان اینکه جهان دانش همچنان نیازمند علوم ابن سینا در پزشکی، عرفان، معرفت و حکمت است اضافه کرد: این علوم برای همه استادان و پژوهشگران و علاقمندان به حکمت و عرفان ایرانی و اسلامی ارزش و منزلت والایی دارد.

چاپ کتاب مفاخر به زبان های زنده جهان

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه این انجمن در کنار بزرگداشت مفاخر در ساخت آرامگاه از جمله ساخت آرامگاه بوعلی سینا همیشه فعال بوده است عنوان نمود: با پیگیری استاندار همدان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن مفاخر استان بار دیگر کار خود را از سر گرفته و قرار است برای ابن سینا و دیگر شخصیت ها کتاب دوران زندگی، سیر فکری و اندیشه و خلاصه آثار آن ها را به زبان های مختلف زنده جهان گردآوری کند.

وی یادآور شد: این برنامه به صورت جدی برای همه مفاخر ادامه خواهد داشت که در اولین گام نگارش کتاب ابن سینا در دستورکار است.

شالویی با تاکید بر اینکه ابن سینا با دانش خود پیوند بین جسم و جان را ایجاد کرد گفت: مفاخر و بزرگان ایرانی نزد خواص علم و فرهنگ شناخته شده اند اما باید نسل جوان کشور نیز با معارف و رهاورد فکری و اندیشه های این بزرگان آشنا شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید