آنفولانزا به کانادا بازگشت

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ویروس آنفولانزا در کانادا رو به افزایش است که روندی غیرعادی برای این زمان از سال محسوب می شود که معمولا موارد ابتلاء کاهش می یابد.آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) در آخرین گزارش خود که در 22 آوریل منتشر شد، اعلام کرد که از ابتدای ماه آوریل، موارد ابتلاء به آنفولانزا به شدت افزایش یافته است.

آنفولانزا به کانادا بازگشت

این گزارش که فعالیت آنفولانزا را بین 13 مارس و 16 آوریل بررسی کرده است، نشان می دهد که همه شاخص های فعالیت این ویروس در هفته های اخیر افزایش یافته است.

حدود 1287 تشخیص آزمایشگاهی گزارش شده و بیشتر موارد ابتلاء مربوط به کانادایی های زیر 45 سال بوده است.

جدیدترین مطالب

ویروسی مرگبار به جان زنبورهای عسل افتاد

احتمال رسیدن نرخ بهره کانادا به 3 درصد

ساعت ها انتظار بی نتیجه یک مادر برای درمان فرزندش در…

کبک آماده واکسیناسیون علیه آبله میمون است

بر اساس این گزارش، تشخیص موارد ابتلاء به آنفولانزا به شدت افزایش یافته و از میانگین 40 مورد در هفته در ماه مارس، به 492 مورد در هفته اخیر رسیده است.

طبق گفته متخصصان، معمولاً شروع فصل آنفولانزا در کانادا از اواخر اکتبر تا اوایل ژانویه است. در حال حاضر، نرخ ابتلای آنفولانزا 6.8 درصد است که رکوردی برای این زمان از سال به شمار میرود.

در سال 2020 به دلیل مراقبت های بهداشتی کووید-19، آنفولانزا در کانادا از بین رفت.

طبق آخرین گزارش ها، افزایش اخیر موارد آنفولانزا در کانادا ناشی از افزایش موارد مثبت گزارش شده در کبک، دشت ها(Prairies) و قلمروهای کانادا است.

تا به امروز در این فصل، کانادا شاهد 12 مورد شیوع آنفولانزای تایید شده آزمایشگاهی بوده است. شش نفر در مراکز مراقبت طولانی مدت و شش مورد در سایر مراکز که می تواند شامل مکان هایی مانند مراکز مراقبت خصوصی و کالج ها/دانشگاه ها باشد.

منبع: خبرکانادا

به "آنفولانزا به کانادا بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفولانزا به کانادا بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید