شروع بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا در خاورمیانه

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، رزمایش 18 روزه دریایی دو سالانه با عنوان رزمایش دریایی بین المللی (IMX / CE) 2022 به رهبری فرماندهی مرکزی نیرو های دریایی آمریکا در خاورمیانه شروع شده است.

شروع بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا در خاورمیانه

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نیروی دریایی آمریکا، در این رزمایش که در بحرین شروع شد، 9 هزار پرنسل و بیش از 50 ناو از بیش از 60 کشور و سازمان بین المللی فعال در منطقه حضور دارند.

برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، ناوگان پنجم و نیرو های دریایی ترکیبی ایالات متحده گفت: این سطح از حضور شرکت کنندگان نشان دهنده عزم مشترک در حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قوانین است. این یک فرصت منحصر به فرد برای افزایش ظرفیت ها و قابلیت های همکاری ضمن تعمیق روابط دریایی بین کشور ها به شمار می رود.

این رزمایش در مقر ناوگان پنجم آمریکا در آب های بحرین شروع شد. این رزمایش به مدت 18 روز (تا 17 فوریه) ادامه دارد و فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا آن را راهنمایی می نماید. برد کوپر فرماندهی رزمایش است و ناخدا هایی از کشور های پاکستان و انگلیس نیز معاونت فرماندهی را برعهده دارند.

این هفتمین باری است که این رزمایش از زمان تاسیس در 2012 برگزار می گردد و محل های برگزاری آن در سراسر خلیج فارس، دریای عرب، خلیج عمان، دریای سرخ و اقیانوس هند شمالی هستند.

این رزمایش نه فقط بزرگترین مانور دریایی بین الملل در خاورمیانه بلکه بزرگترین رزمایش بدون سرنشین در دنیا با بیش از 80 سیستم کنترل از راه دور از 10 کشور شرکت کننده است.

در جریان نخستین روز این رزمایش، سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین شاهد برگزاری آن بود و به درباره فناوری های بدون سرنشین و نحوه برگزاری این رزمایش توضیحاتی داده شد.

در این رزمایش بزرگ دریایی بعلاوه قرار است سیستم های بدون سرنشین و هوش مصنوعی در سناریو های مختلف تمرینی مورد آزمایش قرار گیرند و در نهایت درس های آموخته شده را در عملیات های آینده در دنیای واقعی به کار برده گردد.

نیرو های دریایی بین الملل حاضر در این رزمایش به چهار نیروی ضربت مشترک جغرافیایی به رهبری امارات، مصر، کنیا و عمان تقسیم می شوند. یک کارگروه ترکیبی به نام Task Force X نیز برای انجام بخش هایی از تمرین با تمرکز بر سیستم های بدون سرنشین و ادغام هوش مصنوعی ایجاد شده است.

منبع: فرارو

به "شروع بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا در خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا در خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید