آب انگور چه خاصیتی دارد ، عوارض و اثرات جانبی آب انگور

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، آب انگور یک نوشیدنی بسیار خوش طعم و لذیذ است که مصرف آن برای سلامت بدن نیز مفید است و به درمان بعضی بیماری ها یاری شایانی می نماید.

آب انگور چه خاصیتی دارد ، عوارض و اثرات جانبی آب انگور

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، آب انگور یکی از سالم ترین و مغذی ترین نوشیدنی هاست. این آب میوه خوشمزه دارای فواید بهداشتی از جمله پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و بهبود بینایی، پوست سالم و غیره است. در ادامه به آنالیز بعضی از خواص آب انگور پرداخته شده است.

  • تصویر درشت ترین حبه انگور دنیا | خواص این انگور گران قیمت چه فرقی با انگورهای معمولی دارد؟

مواد مغذی آب انگور

اطلاعات تغذیه ای 1 لیوان (تقریباً 253 گرم) از آب انگور طبیعی به توضیح زیر است:

کل کالری:152

کل چربی:0.3 گرم

سدیم:13 میلی گرم

پتاسیم:263 میلی گرم

کل کربوهیدرات ها:37 گرم

فیبر غذایی: 0.5 گرم

شکر: 36 گرم

ویتامین سی: 105٪

کلسیم:2.1٪

آهن:3.5٪

مزایای سلامتی آب انگور

1. جلوگیری از سرطان

انگور سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است که فرایند توسعه سرطان را کندتر می نماید یا آن را متوقف می نماید. به خصوص آب انگور بنفش می تواند به هنگام مصرف منظم از بسیاری از سرطان ها مانند ریه، دهان، حلق، تخمدان، گردن رحم، پروستات، روده بزرگ و لوزالمعده جلوگیری کند.

2. کنترل دیابت

به بیماران دیابتی توصیه می گردد که آب انگور مصرف نمایند زیرا نشاسته ها و شیرینی های موجود در بدن را کاهش می دهد. اگر تمایل به کاهش اثرات دیابت دارید، پس از مصرف منظم آب انگور، می توانید خود را از افزایش عمده قند دور کنید. بنابراین آب انگور برای بهبود و کنترل دیابت از طرف متخصصان بهداشت بسیار توصیه می گردد.

  • مبتلایان به دیابت به این میوه خوشمزه لب نزنند

3. درمان مسائل اسیدیته

خود انگورها طعم زیر اسیدی (ترش) دارند، اما تعجب آور است که بدانید که این آبمیوه بعد از هضم واکنش قلیایی دارد. این ویژگی به درمان مسائل ناشی از اسیدیته در دستگاه گوارش یاری می نماید که می تواند بسیاری از مسائل بهداشتی دیگر را که در پی آن ایجاد می گردد، درمان کند.

4. آب انگور برای کاهش وزن

آب انگور دارای آنزیم چربی سوزی است که نشاسته و قند بدن ما را جذب و کاهش می دهد. افرادی که می خواهند به یک رژیم غذایی سالم دست یابند باید آب انگور را به عنوان یکی از بخش های مهم رژیم غذایی خود درج نمایند. این امر نه تنها در بین سایر رژیم های غذایی خوشمزه خواهد بود، بلکه به شما یاری می نماید تا به هدف مورد نظر خود برسید. این یکی از برترین مزایای آب انگور است.

5. تقویت هضم بهتر

قابل ذکر است که استفاده از آب انگور برای معده سفارش شده است است. آب انگور به شما یاری می نماید تا هضم بهتری داشته باشید زیرا باعث افزایش جریان آب در معده می شوند. این میوه ها را به همراه پوست و هسته آن مصرف کنید زیرا مقدار فیبر اضافی در این دو وجود دارد که فعالیت روده شما را بهبود می بخشد.

6. نوشیدنی مفید برای تصلب شرائین

در انگور ها پکتین وجود دارد که برای کاهش رسوبات شریانی که در رگ ها جمع می شوند مناسب است. از طرف دیگر، ویتامین C به حفظ و تقویت خاصیت ارتجاعی شریان ها یاری می نماید. بنابراین می تواند نوشیدنی مفیدی برای تصلب شرایین باشد.

7. عامل تقویت نماینده انرژی

آب انگور انرژی بیشتری به ما می دهد و بعلاوه به عنوان تقویت نماینده خلق و خو عمل می نماید. با افزایش سطح انرژی، ما علاقه مند به کار در آینده خواهیم بود و در انجام کارهای سخت پر کوشش خواهیم بود. آب انگور مملو از محتوای آهن و آنتی اکسیدان های لازم برای کاهش تنبلی است. این می تواند به عنوان تقویت نماینده فوری عمل کند، از این رو به وسیله ورزشکاران برای به دست آوردن انرژی اضافی در حالی که به طور مداوم آن را در طول بازی از دست می دهد، مصرف می گردد.

8. تثبیت سطح کلسترول

آب انگور برای کاهش کلسترول؛ یکی از برترین کاربردهای آن است. سطح کلسترول با مصرف آب انگور یا حتی اضافه کردن انگور به رژیم غذایی شما حفظ می گردد. روزانه یک لیوان آب انگور باعث کاهش مقدار کلسترول بدن می گردد. این یک لیوان آب انگور در مواد مغذی و سایر اجزای آن بسیار غنی است. کلسترول بد موجود در بدن ما باعث ایجاد انسداد هایی در عروق ما می گردد، بنابراین جریان خون در رگ ها را محدود می نماید. از این رو باید سطح کلسترول بد خون را کاهش دهیم که دارای عوارض جانبی زیادی است.

9. تقویت سیستم ایمنی

انگور و آب انگور مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که به تقویت ایمنی ما یاری می نماید. سیستم ایمنی بدن ما تقویت می گردد که مطمئناً به بدن ما یاری می نماید تا علیه هرگونه مسائل مسمومیت و بعلاوه بیماری های جدی مبارزه کند. این بیماری به ما یاری می نماید تا از به وجود آمدن سرماخوردگی، خلط ها و سرفه ها، یا هرگونه عفونت باکتریایی یا ویروسی جلوگیری کنیم. این خواص موجود در آب انگور ما را از عفونت و آلرژی خلاص می نماید و از این رو به مبارزه با اقدامات میکروبی به ما یاری می نماید.

10. تقویت سلامت قلب

مزایای آب انگور برای سلامتی قلب باورنکردنی است. آب انگور با کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلب، قلب سالم را مهیا می نماید. بعلاوه فشار خون را در شرایط عادی حفظ می نماید و از این رو خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. فراوری اکسید نیتریک در بدن ما برای رگ های خونی ما مفید است. انعطاف پذیری رگ های خونی به علت این ترکیب موجود در انگور در برابر فشار خون مقاوم می شوند.

11. تسکین سردرد

اگر از سردرد ناشی از بیماری رنج می برید، آب انگور برای کاهش سردرد، راهکار مناسبی را برای شما فراهم می نماید. مصرف یک لیوان آب انگور به عنوان داروی خانگی هنگام صبحانه یا بعد از ناهار برای این مشکل سردرد پیشنهاد می گردد. سردرد واقعاً تحریک نماینده است که به شما اجازه نمی دهد روی کار خود تمرکز کنید. مطمئناً با مصرف آب انگور یک درمان مناسب برای این مشکل دریافت خواهید کرد.

12. یاری به تقویت استخوان ها

آب انگور به تقویت استخوان های ما یاری می نماید، بنابراین تراکم استخوان را افزایش می دهد که به عنوان چارچوب اصلی پشتیبانی ما عمل می نماید. آب انگور سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و منگنز است که در حفظ سلامت استخوان ها نقش اساسی دارد.

عوارض و اثرات جانبی آب انگور

حتی اگر عاشق نوشیدن آب انگور به علت طعم و خواص آن باشید، رعایت مقادیر روزانه دوز لازم است. زیاده روی در نوشیدن آن می تواند منجر به عوارض جانبی زیادی از جمله:

سوء هاضمه

حالت تهوع

دهان خشک

گلو درد

سرفه کردن

سردرد

مسائل عضلانی

سوزش قلب

ریفلاکس

واکنش های آلرژیک مانند خارش دهان و گلو

منبع: همشهری آنلاین

به "آب انگور چه خاصیتی دارد ، عوارض و اثرات جانبی آب انگور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب انگور چه خاصیتی دارد ، عوارض و اثرات جانبی آب انگور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید