60 میلیون نفر از جمعیت بالای 18 سال باید واکسینه شوند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: حداقل 56 تا 60 میلیون نفر از جمعیت بالای 18 سال کشور باید در مقابل بیماری کرونا واکسینه شوند.

60 میلیون نفر از جمعیت بالای 18 سال باید واکسینه شوند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آریابلاگ، کیانوش جهانپور، عصر شنبه در مصاحبه با شبکه خبر به ارائه گزارشی از فرایند فراوری و تامین واکسن کرونا در کشور پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه مردم نگران فاصله تزریق دوز دوم واکسن نباشند، اضافه نمود: مطالعات نشان می دهد که فاصله دو دوز تزریق می تواند به اثربخشی واکسن بیافزاید.

جهانپور با اعلام اینکه برای واکسن آسترازنکا حداقل 90 روز فاصله دو دوز دیده شده است، ادامه داد: برای واکسن اسپوتنیک هم فراتر از دو ماه فاصله دیده شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اسم این مطلب که حداقل 56 تا 60 میلیون نفر از جمعیت بالای 18 سال کشور باید در دور اول واکسیناسیون کشوری دو دوز واکسن دریافت نمایند، گفت: بر همین اساس در دور اول واکسیناسیون به 120 میلیون دوز واکسن تا خاتمه سال 1400 احتیاج داریم.

جهانپور ادامه داد: ما پیش بینی 270 میلیون دوز واکسن نموده ایم که به شرط تحقق 50 درصدی آن هم، برنامه واکسیناسیون در دور اول تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "60 میلیون نفر از جمعیت بالای 18 سال باید واکسینه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 میلیون نفر از جمعیت بالای 18 سال باید واکسینه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید