4 درمان گردن درد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خبرنگاران : برترین راه حل برای درمان گردن درد را در این مطلب بخوانید.

4 درمان گردن درد

ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس می توانند به انعطاف پذیری عضلات گردن شما یاری نمایند و در برطرف گردن درد مفید باشند.

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اگر سفتی گردن علت ساده ای داشته باشد، اغلب می توانید خودتان علائم را ازبین ببرید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. تمرینات

وقتی صبح با گردن سفت از خواب بیدار می شوید، چند تمرین ساده وجود دارد که می تواند ماهیچه های شما را دوباره انعطاف پذیر و نرم کند. سر خود را در حالی که مستقیم به جلو نگاه می کنید، ده بار بالا و پایین ببرید. در مرحله بعد به سمت چپ و سپس راست شانه خود نگاه کنید و این تمرین را نیز ده بار تکرار کنید. سپس گوش چپ خود را به سمت شانه چپ و سپس گوش راست خود را به سمت شانه راست ببرید و این کار را نیز ده بار انجام دهید. این تمرینات باعث می گردد که عضلات و مفاصل گردن با هم کار نمایند.

مهم: شما نباید حرکات را با فشار انجام دهید. تا جایی که می توانید عضلات را حرکت دهید، اما نه بیشتر و این کار را با سرعت آهسته انجام دهید.

2. تغییر دما

بعلاوه می توانید با قرار دادن چیزی بسیار گرم یا بسیار سرد روی گردن خود، درد سفتی گردن را تسکین دهید.

این کار باعث کاهش التهاب و افزایش جریان خون به مغز و تسکین سریعتر درد می گردد. برای مثال می توانید از یک حوله گرم یا یک کیسه یخ بهره ببرید. اگر زمان زیادی ندارید، می توانید چسب حرارتی یا ژل های خنک نماینده مخصوص بزنید. درد باید بعد از حدود 20 دقیقه از بین برود.

3. داروهای ضد التهابی

آیا نکات بالا را بدون موفقیت امتحان نموده اید؟ پس داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن ممکن است به کاهش درد یاری نمایند.

به یاد داشته باشید که از این مسکن ها در حد اعتدال بهره ببرید و برای مدت طولانی از آنها استفاده نکنید.

4. ماساژ

اگر درد ادامه پیدا کرد، یک ماساژ خوب نیز می تواند راه حلی را ارائه دهد. اگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، می توانید گردن خود را با قرار دادن یک توپ تنیس بین گردن و دیوار ماساژ دهید و آن را به سمت بالا و پایین گردن و شانه های خود حرکت دهید.

ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس نیز می توانند به انعطاف پذیری عضلات شما یاری نمایند. وقتی گردن سفت دارید، یوگای ملایم می تواند به تسکین درد یاری کند، اما مطمئن شوید که فشار زیادی وارد نمی کنید.

نکته: قبل از تمام این کارها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: رکنا

به "4 درمان گردن درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 درمان گردن درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید