13 خاصیت بی نظیر دمنوش گل گاو زبان!

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، به احتمال زیاد، بارها نام این گیاه بنفش خوش رنگ را که مادرها و مادربزرگ های قدیم دم می نموده اند و به بچه های سرماخورده می داده اند شنیده اید.

13 خاصیت بی نظیر دمنوش گل گاو زبان!

تعداد خواص مفید و درمانی گیاه گل گاوزبان واقعا باورنکردنی است. در این مطلب جامع، هر آن چه درباره خواص گل گاو زبان برای سلامتی باید بدانید شرح داده شده است. با ما در وبلاگ آریابلاگ همراه باشید.

درمان سرماخوردگی

روغن گل گاوزبان فعالیت ضدباکتری و ضدویروسی دارد. چند قطره از روغن آن را در آب بریزید و بجوشانید. این محلول را استنشاق کنید تا راه های هوایی شما را پاک کند و سرماخوردگی را تسکین دهد.

اثر ضداضطرابی

دو پژوهش تجربی جداگانه روی موش ها نشان داده است که گل گاوزبان خواص ضداضطرابی دارد. اگر از اضطراب رنج می برید، دم نموده گل و برگ های گل گاوزبان می تواند یاری نماینده باشد. روزانه صبح ها 1 لیوان از این دمنوش را بنوشید.

اثر آرام بخشی

یکی دیگر از خواص گل گاو زبان برای سلامتی اثر آرام بخشی آن است. عصاره گل گاوزبان اثر آرام بخش دارد. کافی است برگ و گل آن را دم کنید و قبل از خواب بنوشید.

تسکین دهنده طبیعی

خاصیت تسکین دهندگی گل گاوزبان کاملا اثبات شده است. برای نمونه، اگر حشره ای شما را گزیده و جای آن متورم شده است، می توانید برگ ها و گل های خرد شده این گیاه را در آب بریزید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند. اگر احتیاج بود، دوباره تکرار کنید. این کار به تسکین ناحیه متورم یاری می نماید.

خاصیت آنتی اکسیدانی

گل گاوزبان خاصیت آنتی اکسیدانی چشمگیری دارد که به جلوگیری از بروز بیماری ها و عفونت های مختلف یاری می نماید. خوردن دمنوش گل گاوزبان برای سرماخوردگی، سرفه و نظایر آن بسیار مفید است.

خاصیت ضدافسردگی

نوشیدن چای تهیه شده از برگ و گل گیاه گل گاوزبان به تسکین و غلبه بر افسردگی یاری می نماید؛ زیرا باعث آرامش مخصوصا آرامش ذهنی فرد می گردد.

مفید برای قلب و ریه

روغن گل گاوزبان اروپایی می تواند در بهبود اختلالات ریوی و عملکرد قلب مفید باشد. چای گل گاوزبان ایرانی نیز در صورت مصرف روزانه، علائم ناراحتی قلب و ریه را بهتر می نماید.

خاصیت ادرارآوری

گل گاوزبان مدر است و به عبور ادرار از مجاری یاری می نماید. نوشیدن دم نموده گل گاوزبان انسداد مثانه را تسکین می دهد.

ملین

گل گاوزبان به عنوان ملین به تقویت حرکت روده یاری می نماید؛ بنابراین برای افرادی که یبوست دارند مفید است.

عامل محافظتی در برابر سرطان

عصاره گل گاوزبان حاوی فلاونوئیدها، ساپونین، ترپنوئیدهای اشباع نشده و استرول ها است. بنابراین در ترکیب با سایر داروهای ضدسرطان برای مبارزه با تکثیر سلول های سرطانی مفید است.

بهبود علائم یائسگی

زنانی که علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، درد و بی خوابی دارند استفاده از روغن گل گاوزبان آن ها را تسکین می دهد.

سندروم پیش از قاعدگی

سندروم قبل از قاعدگی شامل علائمی مانند خستگی، نفخ و تحریک پذیری است. نوشیدن یک لیوان از دم نموده برگ و گل های این گیاه به کاهش این علائم یاری می نماید.

کاهش کلسترول

افراد دارای کلسترول بالا می توانند با استفاده از عصاره گل گاوزبان به همراه وعده های غذایی خود، کلسترول را کنترل نمایند. مصرف منظم عصاره گل گاوزبان به کاهش اندازه کلسترول بد در بدن یاری می نماید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند درمان های خانگی معجزه آسا برای ترش کردن معده.

منبع: پیام دلتا

به "13 خاصیت بی نظیر دمنوش گل گاو زبان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 خاصیت بی نظیر دمنوش گل گاو زبان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید