گرمایش زمین؛ ثبت گرمترین سپتامبر تاریخ

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مرکز رصد تغییرات آب و هوایی کوپرنیک بیان کرد سپتامبر 2020 گرمترین ماه سپتامبر کره زمین از زمان ثبت داده ها بوده است.

گرمایش زمین؛ ثبت گرمترین سپتامبر تاریخ

به گزارش بی بی سی، سپتامبر سال جاری پنج صدم درجه سانتیگراد گرم تر از سپتامبر سال 2019 و در مجموع گرمترین سپتامبر تاریخ بود.

دانشمندان می گویند این نشانه روشنی از افزایش دما است که در اثر انتشار گاز های گلخانه ای اتفاق افتاده است.

بنابر اعلام کوپرنیک گرما در قطب شمال هم بسیار بالاتر از حد متوسط بود.

سرویس تغییرات آب وهوایی کوپرنیک یکی از بخش های برنامه کوپرنیک عظیم ترین برنامه منفرد دیدبانی زمین در دنیاست که توسط کمیسیون اروپا و با همکاری آژانس فضایی اروپا راه اندازی شده است.

سرویس تغییرات آب وهوایی کوپرنیک همچنین تأیید کرد که یخ های دریای قطب شمال از زمان شروع ثبت داده های ماهواره ای، به کمترین حد خود رسیده است.

پیش بینی می گردد سال جاری به عنوان گرمترین سال اروپا ثبت گردد. در تابستان گذشته گرمای شدید باعث ثبت آتش سوزی های بسیار شدید در کالیفرنیا و استرالیا شد.

این شرایط همچنین سبب شد که مرداد سال جاری دره مرگ، در صحرای کالیفرنیای جنوبی با ثبت دمای 54.4 درجه سلسیوس، رکورد بالاترین درجه ثبت شده گرمای کره زمین در یک قرن گذشته را به دست آورد.

علاوه بر این طوفان و باران مرگبار در فرانسه و ایتالیا نیز پرسش هایی را درباره پیامد های افزایش دما مطرح نموده است.

سامانتا بورگس از موسسه کپرنیک گفت: بعضی از این وقایع غیرعادی هستند - اگرچه نباید انتظار کاذبی از افزایش سال به سال دما داشته باشیم.

شرایط اقلیمی و آب و هوایی بسیار متغیر است. اما پیش بینی می کردیم که با توجه به تأثیر فعالیت های بشر بر آب و هوا، این نوع حوادث رخ خواهد داد.

رکورد های آب و هوا همواره به طور طبیعی شکسته می گردد، اما هواشناسان می گویند که شدت بعضی وقایع آن ها را آشفته نموده است.

بریتانیا نیز از این شرایط مصون نیست. این کشور از بهار کم سابقه آفتابی اش لذت برد، اما ماه آگوست شاهد ثبت بیشترین تعداد روز های بالای 34 درجه سانتیگراد بود و همزمان شهر ردینگ نیز شرجی ترین دوره 48 ساعته خود را تجربه کرد.

اد هاوکینز، از دانشگاه ردینگ گفت: ما ده ها سال است که این حرف را می زنیم - هر چه بیشتر گاز های گلخانه ای فراوری کنیم این موضوع منجر به گرم شدن بیشتر زمین می گردد.

محققان هنوز نتوانسته اند ارتباط مستقیمی بین این افزایش دما و تغییرات آب و هوایی برقرار نمایند؛ اما همگی معتقدند یکی ازدلایل عمده این رکورد جدید، انتشار دی اکسید کربن به علت فعالیت های انسانی است.

منبع: فرارو

به "گرمایش زمین؛ ثبت گرمترین سپتامبر تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمایش زمین؛ ثبت گرمترین سپتامبر تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید