کرونا نژادپرستی را در سوئیس افزایش داده است

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، براساس یافته های یک گزارش تازه، همه گیری کووید 19 به نژادپرستی و نفرت پراکنی در سوئیس دامن زده و جوانان بیشتری قربانی تبعیض نژادی می شوند.

کرونا نژادپرستی را در سوئیس افزایش داده است

تارنمای خبری سوئیس اینفو نوشت که براساس گزارش دیروز (16 شهریور) مرکز دولتی مبارزه با نژادپرستی، 40 درصد از جوانان 15 تا 24 ساله احساس می نمایند که در پنج سال گذشته مورد تبعیض قرار گرفته اند. تعداد موارد تبعیض گزارش شده به ویژه در میان نسل جوان رو به افزایش بوده و اندازه رشد آن در بین جوانان 15 تا 24 ساله دو درصد، در میان افراد 25 تا 39 ساله پنج درصد و در گروه سنی 40 تا 54 ساله 30 درصد تخمین زده می گردد.

بر اساس این گزارش، تبعیض در همه جوانب زندگی رخ می دهد، اما در صدر لیست، تبعیض مرتبط با اشتغال، مانند جستجوی شغل و زندگی حرفه ای روزانه واقع شده است و موارد مرتبط با مسکن و تحصیل فرایند خفیف صعودی دارند. اظهارات نژادپرستانه و رفتارهای تبعیض آمیز اغلب اوقات گزارش می شوند، در حالی که اعمال خشونت فیزیکی نسبتاً نادر است.

نژادپرستی و سخنان نفرت آمیز بیشتر به وسیله اینترنت و رسانه های اجتماعی منتشر می شوند. به گفته مرکز مبارزه با نژادپرستی، نظریه های توطئه، به ویژه نظریه های یهودستیزانه، از شروع همه گیری کووید 19 توسعه یافته است.

تعصبات علیه بعضی از گروه ها پنهان است. به اسم مثال، در میان افرادی که تعصب را به طور کامل رد نمی نمایند، از هر پنج نفر یک نفر نسبت به مسلمانان و یهودیان و یک نفر از 10 نفر در خصوص سیاه پوستان دارای تعصبات منفی هستند. یک سوم این افراد در خانه، محل کار یا زندگی روزمره خود از افراد متفاوت احساس ناراحتی می نمایند.

با این حال اکثریت مردم سوئیس (58 درصد) نژادپرستی را یک مشکل اجتماعی می دانند که باید جدی گرفته شده و از هر سه نفر یک نفر معتقد است که برای مقابله با آن باید اقدام های بیشتری انجام گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کرونا نژادپرستی را در سوئیس افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا نژادپرستی را در سوئیس افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید