وجود بیش از 40 هزار تاکسی فرسوده در تهران، آمار نوسازى مناسب نیست
به گزارش وبلاگ آریابلاگ، نایب رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران گفت: در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی آمار بسیار بدی داریم.
میثم مظفر نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره ورود تاکسی های نو به تهران اظهار کرد : تاکسی در همه جای جهان شبکه حمل و نقل عمومی نیست و ضریب جا به جایی مسافر در ناوگان تاکسیرانی کمتر است اما در تهران اینگونه نیست .
وی اضافه کرد : واقعیت این است که زیر ساخت های حمل و نقل عمومی ما عقب بوده و سهم مترو، اتوبوسرانی و سایر مودهای انبوه بر، پایین است .
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد : تاکسیرانی بالغ بر 20 درصد جابه جایی ها را عهده دارد و حدود 4 میلیون سفر در روز با تاکسی انجام می گردد که سهم بالایی است .
مظفر گفت : باید به سمت توسعه شبکه مترو، افزایش واگن های مترو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی برویم .
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بازنگری گردد، گفت : این طرح ده سال گذشته تهیه شده و معابر، کوچه ها و دسترسی ها تغییر پیدا نموده است .
عضو شورای شهر تهران ادامه داد : سهم تاکسی باید کاهش پیدا کند و سهم مترو و اتوبوس بیشتر گردد .
مظفر توضیح داد : کاری که شهرداری تهران انجام می دهد افزایش تعداد پلاک های تاکسی نیست . پلیس بیش از 78 هزار پلاک ت را به تاکسی های تهران اختصاص نمی دهد . ما نگران افزایش پلاک تاکسی نیستیم . تاکسی های نو پلاکشان جایگزین می گردد و از این باب نگران نیستیم.
عضو شورای شهر تهران یادآور شد : اساسا باید وسایل حمل و نقل انبوه بر را افزایش و سهم تاکسی را به مرور کاهش دهیم و این نکته را به عنوان راهبرد در نظر بگیریم .
مظفر تاکید نمود : تاکسیرانی در پی نوسازی ناوگان است و قصد جابه جایی پلاک دارد نه ایجاد پلاک نو؛ در این زمینه عملکرد سازمان تاکسیرانی به سبب بخش های فراسازمانی مرتبط با دولت عقب است . یعنی در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی آمار بسیار بدی داریم که بیش از 40 هزار تاکسی فرسوده داریم که اتفاقی ناگوار است و این عقب ماندگی در دوره قبل مدیریت شهری تلنبار شده است .
وبلاگ آریابلاگ اجتماعی شهری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان