واکنش تند محیط زیست به فنس کشی میانکاله ، زمین پروژه هم باید مسترد گردد!

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ازسرگیری فنس کشی در محدوده تالاب میانکاله به وسیله مجری پروژه پتروشیمی امیرآباد را تایید کرد.

واکنش تند محیط زیست به فنس کشی میانکاله ، زمین پروژه هم باید مسترد گردد!

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از گزارش های واصله مبنی بر آغاز فعالیت های اجرایی پروژه پتروشیمی امیرآباد میانکاله از سوی مجری این طرح، در تماس تلفنی با مدیرکل محیط زیست استان مازندران صحت و سقم این گزارش ها را جویا شدم.

وی اضافه کرد: بر این اساس تعیین شد فنس کشی ناتمام این پروژه آغاز شده و ادامه دارد. این در حالی است که پروژه پتروشیمی امیرآباد میانکاله فاقد مجوز ارزیابی زیست محیطی از سازمان حفاظت محیط زیست است و بر اساس آخرین مکاتبات دستگاه قضا، زمین مورد نظر هم باید مسترد گردد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: اگرچه بر اساس گزارش های استان مجموعه فعالیت های مجری پروژه صرفا محدود به ادامه عملیات فنس کشی محل پروژه است، لیکن مستند به بند غ ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه، همین قدر فعالیت هم مصداق آغاز عملیات اجرایی پروژه و مغایر با ضوابط محیط زیستی است.

23 اسفند 1400 کلنگ احداث پتروشیمی میانکاله به زمین زده شد که نارضایتی دوستداران محیط زیست را به همراه داشت، سازمان حفاظت محیط زیست هم همپای دوستداران طبیعت پیش رفت و نامه توقف طرح از سوی سازمان به مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران ارسال و تاکید شد اگر قرار است مجوزی برای این طرح صادر گردد باید مطالعات تکمیلی انجام و مورد تایید این سازمان قرار گیرد.

سلاجقه در 23 آبان 1400 در نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری از وی خواست تا از کلنگ زنی هرگونه طرح فاقد ارزیابی زیست محیطی در استان به وسیله مقامات ارشد کشوری عموما در سفرهای استانی خودداری گردد، سلاجقه بعلاوه تاکید نموده بود به زمین زدن طرحی بدون داشتن ارزیابی زیست محیطی مورد تایید ما نیست و از نظر ما به منزله زمین نزدن کلنگ است بنابراین از نظر ما پرونده پتروشیمی میانکاله برای همواره بسته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکنش تند محیط زیست به فنس کشی میانکاله ، زمین پروژه هم باید مسترد گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند محیط زیست به فنس کشی میانکاله ، زمین پروژه هم باید مسترد گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید