فراوری بیش از هزار مگاوات برق با تکمیل 6 نیروگاه در کشور

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: با بهره برداری از 6 نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی، هزار و 26 مگاوات برق در کشور فراوری و علاوه بر تامین برق در مصرف گاز هم صرفه جویی می گردد.

فراوری بیش از هزار مگاوات برق با تکمیل 6 نیروگاه در کشور

پیشاهنگ گفت: در آغاز دولت سیزدهم با یک ناتراری 30 هزار مگاواتی در فراوری ومصرف برق روبرو بودیم که طبق دستور دولت مقرر شد 30 هزار مگاوات ظرف 4سال به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه گردد در راستای این تعهد در سال اول 6هزار مگاوات در تابستان اجرایی شد.

به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، در حال حاضر 2واحد گازی در نیروگاه زنجان و واحد سیکل ترکیبی در خراسان، جهرم ،فارس و هریس در آذربایجان و ارومیه و آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد و همزمان بیش از هزار مگاوات برق تامین شده که برای اجرای آن برای این کار 23هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

اومی گوید: این کار با همت متخصصان شرکت های داخلی و شرکت های دانش بنیان صورت گرفته و این پروژه دارای 2واحد گازی و 4واحد بخار سیکل ترکیبی است که با اجرای آن یک میلیارد متر مکعب در سوخت گاز صرفه جویی می گردد .

شش واحد نیروگاه حرارتی از فردا و با حضور رئیس جمهور به شبکه سراسری برق اضافه می شوند که ظرفیت فراوری برق کشور را هزار و 26 مگاوات افزایش خواهند داد.

وبلاگ آریابلاگ مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری بیش از هزار مگاوات برق با تکمیل 6 نیروگاه در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از هزار مگاوات برق با تکمیل 6 نیروگاه در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید