واردات واکسن کرونا قطع می گردد؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تهران (پانا) - رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت با شرح درباره قطع واردات واکسن کرونا گفت وزارت بهداشت فرایند تاییدیه از سازمان جهانی بهداشت را برای واکسن های شفا فارمد و پاستور شروع نموده است.

واردات واکسن کرونا قطع می گردد؟

سعیده فخرزاده، رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در برنامه نمودار رادیو ایران درباره شرایط واکسن های فراوری شده در ایران گفت: اکنون 6 نوع واکسن فراوری شده در ایران وارد فاز بالینی شده اند و مجوزهای مصرف را دریافت نموده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون واکسن های رازی، پاستور، شفا فارمد، فخرا در سبد مصرف قرار دارند، اضافه کرد: در بحث همه گیری بیماری کرونا، دائما در حال اجرای برنامه ها و استراتژی های تازه هستیم اگر شرایطی فراهم گردد که واکسن های مجوزدار فراوری ایران احتیاج کامل کشور را پاسخ دهند، قطعا به سمت قطع واردات واکسن خواهیم رفت.

فخرزاده در بخش دیگر صحبت های خود اضافه کرد: فراوریات واکسن در ایران به سطح فراوری صنعتی رسیده است، اما اینکه اکنون قطع واردات صورت می گیرد یا خیر؟ بر عهده ما نیست، تصمیم گیری بر عهده سطوح بالاتر وزارت بهداشت است که بر اساس شرایط کرونا و احتیاج بازار، آن را مشخص می نمایند.

به گزارش شبکه رادیویی ایران، رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که تا به امروز مطالعات کدامیک از واکسن های ایرانی برای گرفتن تاییدیه به سازمان بهداشت جهانی ارسال شده است؟ گفت: وزارت بهداشت فرایند تاییدیه از سازمان جهانی بهداشت را برای واکسن های شفا فارمد و پاستور شروع نموده است امیداویم این واکسن ها به زودی مجوزهای جهانی را نیز دریافت نمایند.

برنامه نمودار شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 10:25 از رادیو ایران پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "واردات واکسن کرونا قطع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات واکسن کرونا قطع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید