هزینه ارتودنسی و عوامل تاثیرگذار بر آن را بشناسید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، وجود اطلاعات کافی در خصوص هزینه ارتودنسی یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری جهت انجام درمان ارتودنسی می باشد. بعلاوه هزینه ناشی از ارتودنسی را نمی توان به طور دقیق خاطرنشان کرد. زیرا عوامل متعددی می توان هزینه نهایی را تغییر دهد. اما دانستن هزینه تقریبی ارتودنسی به بیمار در فرایند زمان بندی و تصمیم گیری یاری خواهد نمود تا انتخاب مناسبی داشته باشد. بنابراین عوامل موثر بر معین هزینه نهایی ارتودنسی به توضیح زیر هستند.

هزینه ارتودنسی و عوامل تاثیرگذار بر آن را بشناسید

عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی کدامند؟

طول درمان

طول درمان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی است. بنابراین هر چه ناهنجاری های دندان بیشتر باشد، طول دوره درمان در ارتودنسی متحرک یا دیگر روش ها افزایش می یابد. مسلما افزایش طول درمان هزینه اضافی را در پی خواهد داشت.

مقدار ناهنجاری در دندان ها و فک

با افزایش مقدار ناهنجاری در دندان هزینه ارتودنسی نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد. برای مثال ارتودنسی دندان برای درمان ناهنجاری فکی از تعرفه بالاتری در مقایسه با ردیف کردن دیگر دندان برخوردار است.

متخصص ارتودنسی

هزینه ارتودنسی با مراجعه به متخصص ارتودنسی افزایش می یابد. بنابراین بعضی از دندان پزشکان بدون تخصص آکادمیک و به صورت عمومی در حال اجرا ارتودنسی برای بیماران می باشند. این نوع درمان در آینده نه چندان دور خسارت های جبران ناپذیری برای دندان و فک بیماران به همراه خواهد داشت. بنابراین عوامل موثر بر هزینه ناشی از ارتودنسی نزد متخصص شامل موارد زیر می باشد.

برای اینکه از تعداد براکت و هزینه ارتودنسی آگاه شد باید در مرحله اول از ارتودنتیست مشاوره گرفت. بنابراین مشاوره اولیه رایگان بود و متخصص یا پزشک فک و دندان های بیمار را ارزیابی می نماید. سپس برنامه اصلاح دندان ها و فک، برترین روش درمان، تخمین تقریبی زمان درمان و جنبه هایی از لبخند را در اختیار بیمار می گذارد.

نوع بریس انتخابی

امروزه اشکال و انواع متعددی از بریس ها در اختیار بیمار قرار دارند که بر هزینه ارتودنسی تاثیر می گذارند. البته بریس ها در حالت کلی به 2نوع اصلی بریس سنتی و بریس با ترازهای اینویزیلاین تقسیم می شوند. بریس سنتی با جنس فلز از براکت هایی ساخته می گردد که با استفاده از سیم باید در جای خود ثابت بماند. بعلاوه زمان درمان این نوع براکت به شدت مسائل دندان و مقدار مراقبت بیمار بستگی دارد. اما ترازهای اینویزیلاین یا سینی های پلاستیکی به رنگ شفاف می باشند و برای هر بیمار سفارشی ساخته می شوند. این نوع بریس ها به راحتی جابجا شده و زمان نوشیدن یا خوردن می توان آن ها را از دهان خارج کرد.

هزینه ارتودنسی متحرک چقدر است؟

هزینه ارتودنسی متحرک برای اشخاص مختلف به تعداد پلاک های به کار رفته و مشکل دندان ها بستگی دارد. بعلاوه عواملی همچون محل سکونت، مهارت و تجربه پزشک در قیمت ارتودنسی متحرک تاثیرگذار می باشد. مواردی همچون ضربه گیر چانه، لب، توسعه دهنده کام و نوع دیگر منجر به افزایش هزینه می گردد. بنابراین جهت اطلاع از هزینه دقیق این نوع ارتودنسی می توان به کلینیک ارتودنسی مراجعه کرد یا تماس گرفت. البته اگر ارتودنسی متحرک تنها مختص به فک بالا باشد نصف هزینه ارتودنسی را در بر می گیرد. ناگفته نماند که هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر از متحرک است. اما قادر به درمان ناهنجاری های پیچیده فکی و دندانی نمی باشد و نمی توان روی تمام بیماران این نوع ارتودنسی را پیاده سازی کرد.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی نامرئی در حالت کلی نسبت به سایر ارتودنسی ها بیشتر می باشد که دلیل اصلی آن ساخت این نوع ارتودنسی در کانادا است. البته بعضی مواقع ارتودنسی متحرک در ایران نیز فراوری می گردد که برای متقاضی هزینه به صرفه تری را در بر می گیرد. بنابراین عوامل متعددی بر هزینه نهایی ارتودنسی نامرئی تاثیر می گذارند که به توضیح زیر می باشند.

  • احتیاج به دستگاه ها و لوازم متعدد جهت درمان ارتودنسی نامرئی
  • بازه زمانی مورد احتیاج یا طول دوره درمان
  • درمان تک فک یا هر دو فک
  • شدت ناهنجاری یا مقدار حادی مشکل دندان

هزینه ارتودنسی تک دندان و یک فک

هزینه ناشی از ارتودنسی تک دندان و یک فک همچون هزینه دیگر روش های ارتودنسی ثابت نمی باشد و فاکتورهای متعددی بر آن تاثیر می گذارد. بعلاوه روش و نوع درمان نیز قیمت نهایی ارتودنسی تک دندان و یک فک را تغییر می دهد. البته بعضی عوامل تاثیرگذار را می توان کنترل کرد که به شرایط دندان بیمار بستگی دارد. بنابراین از عوامل تاثیر گذار دیگر بر هزینه نهایی ارتودنسی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. فرآیند آماده سازی دندان برای اجرای فرایند ارتودنسی
  2. نوع براکت مورد استفاده
  3. محل اقامت بیمار یا شهر
  4. سابقه متخصص دندان پزشکی
  5. طول درمان(زیرا هرچه دوره درمان طولانی تر باشد هزینه بیشتری برای بیمار در بر می گیرد.
  6. مینی اسکرو

متخصص ارتودنسی برای حرکت دادن دندان و فک در موقعیت صحیح از مینی اسکرو استفاده می نماید. البته این دستگاه نسبت به ایمپلت های معمولی هزینه ناچیزی برای بیمار دارد. البته در حالت کلی هزینه ارتودنسی یا مینی اسکرو به تعداد جلسات مراجعه کننده و دستمزد ارتودنتیست بستگی دارد. بنابراین تا زمانی که اختلالات دندانی یا ناهنجاری فکی برطرف نگردد استفاده از این ابزار ادامه می یابد.

هزینه ارتودنسی بچه ها

هزینه ارتودنسی بچه ها نسبت به هزینه در بزرگسالان متفاوت می باشد. بنابراین نمی توان مبلغی دقیق برای هزینه مختص به ارتودنسی بچه ها اعلام کرد. ولی در حالت کلی هزینه درمان در بچه ها بسیار پایین تر از بزرگسالان می باشد. البته برترین سن برای بچه ها جهت اجرای فرایند ارتودنسی سن 7 سالگی است. درنتیجه مسائلی از قبیل عدم تراز دندان به موقع برطرف شده و مسائل در بزرگسالی گسترده تر و بیشتر نمی گردد. بعلاوه به هزینه بالاتری احتیاج پیدا نمی نماید.

دکتر مسعود داودیان متخصص ارتودنسی

دکتر داودیان متخصص ارتودنسی بیشتر از یک دهه در درمان ارتودنسی سابقه دارد. بعلاوه چندین سال است که به صورت تخصصی کلینیک معتبر سیما دنت را راه اندازی کرده است که مدیریت کل مجموعه بر عهده ایشان می باشد. دکتر داودیان تمام تمرکز خود را روی تجهیز کردن کلینیک به مدرن ترین و به روزترین دستگاه ها گذاشته است . البته این دستگاه در مارکت های معتبر دندانپزشکی موجود می باشند.بعلاوه مقالات معتبری در زمینه ارتودنسی با دو زبان فارسی و انگلیسی دارد. درنتیجه جهت اطلاع از خدمات کلینیک و هزینه ارتودنسی دکتر مسعود داودیان می توان به سایت dr-davoudian.com مراجعه کرد.

منبع: اتاق

به "هزینه ارتودنسی و عوامل تاثیرگذار بر آن را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ارتودنسی و عوامل تاثیرگذار بر آن را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید