محدوه بافت تاریخی قم و ضوابط اختصاصی آن ابلاغ شده و لازم الاجراست

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، محدوه بافت تاریخی قم و ضوابط اختصاصی آن ابلاغ شده و لازم الاجراست.

محدوه بافت تاریخی قم و ضوابط اختصاصی آن ابلاغ شده و لازم الاجراست

فاطمه داوری (مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی) گفت: محدوده بافت تاریخی شهر قم در سنوات گذشته به وسیله معاونت میراث فرهنگی مشخص و ابلاغ شده و علاوه بر مشخص محدوده تاریخی، ضوابط اختصاصی این محدوده نیز به وسیله وزارت میراث فرهنگی مشخص و به کلیه مقامات ملی و استانی مربوطه ابلاغ شده است.

او مشخص و ابلاغ محدوده بافت تاریخی و ضوابط آن را صرفا در حیطه تکالف حاکمیتی وزارت میراث فرهنگی دانست و اضافه نمود: سایر نهادهای ملی و استانی صرفا می توانند نسبت به تهیه طرح های ویژه برای این محدوده ها برای حفاظت و احیای آن با همکاری میراث فرهنگی اقدام نمایند.

داوری ادامه داد: علاوه بر این موارد مشخص آثار ملی و واجد ارزش و مشخص حریم اختصاصی و عمومی برای این آثار صرفا در حیطه اختیارات و تکالیف وزارت میراث فرهنگی است و سایر نهادها ملزم به رعایت موارد اعلامی و ضوابط حفاظتی و حریم مربوط به آن هستند.

مدیر کل حفظ و احیای بناها، محوطه ها و بافتهای تاریخی با اشاره به اینکه مصوبه کمیسیون ماده 5 قم که مورد مخالفت مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز قرار گرفته، کلیه ملاحظات و حدود قانونی مربوط به این موضوع را نادیده گرفته، اظهار کرد: از سوی معاونت میراث فرهنگی ضمن اعلام مخالفت جدی با این مصوبه که خارج از حدود تکالیف قانونی کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده، اقدامات لازم برای هماهنگی و پیگیری به وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی و لغو مصوبه در حال اجرا است.

منبع: همگردی

به "محدوه بافت تاریخی قم و ضوابط اختصاصی آن ابلاغ شده و لازم الاجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدوه بافت تاریخی قم و ضوابط اختصاصی آن ابلاغ شده و لازم الاجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید