مایک پنس گزینه ریاست جمهوری 2024 است؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، انتها قریب الوقوع ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تمرکز ویژه ای روی آنچه او بعد از ترک کاخ سفید انجام می دهد، به وجود آورده است؛ سوالی که به دنبال ادامه امتناع او از پذیرش شکست انتخاباتی مقابل جو بایدن مطرح شده است. پرسش های مشابهی هم، اما با شدت کمتر، درباره مایک پنس وجود دارد که برای اولین بار در 20 سال گذشته در 20 ژانویه از سمت دولتی کنار می رود.

مایک پنس گزینه ریاست جمهوری 2024 است؟

به نقل از یاهو نیوز 360، مایک پنس پیش از آنکه در سال 2013 فرماندار ایندیانا گردد، برای 12 سال در مجلس نمایندگان حضور داشت. وقتی او در سال 2016 به عنوان نامزد معاونت دونالد ترامپ انتخاب شد، دیگر برای پست فرمانداری نامزد نشد. پنس در صندلی معاون رئیس جمهوری، مدافع سرسخت ترامپ در رسواییهای بیشمار او بود. او حیاتی ترین پست دوره تصدی خود را ماه فوریه گرفت که به عنوان رئیس گروه ضربت کاخ سفید برای مقابله با کروناویروس معرفی گردید.

گرچه پنس به شکلی علنی درباره تمایلش برای نامزدی در 2024 صحبتی نکرده است، اما اتفاق نظر گسترده ای در میان محافل سیاسی خودی و آگاه وجود دارد دال بر اینکه او مدتی است که به کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 چشم دوخته است.

بعضی کارشناسان میگویند، اگر مایک پنس چهار سال دیگر برای ریاست جمهوری نامزد گردد دورنمای قدرتمندی دارد. به طور کلی، معاونان رئیس جمهور پس از سال ها حضور در کانون توجهات، رقابت ریاست جمهوری را با رجحان نسبت به رقبای خود شروع می نمایند. به گفته بعضی، پنس بعد از ترامپ گزینه ایده آلی برای رهبری جمهوریخواهان است. آنها میگویند که او به حدی به این رئیس جمهور وفادار مانده که مورد خوشایند پایگاه جمهوریخواهان قرار خواهد گرفت اما با رویکرد هجومی کمتر نسبت به دولت میتواند مورد خوشایند محافظه کاران سنتی و رای دهندگان مردد قرار بگیرد.

شماری از نظرسنجیها نشان میدهند که پنس گزینه اول رای دهندگان جمهوریخواه در سال 2024 خواهد بود، با فرض اینکه خود شخص ترامپ دوباره نامزد ریاست جمهوری نگردد. عدم اطمینان درباره آینده ترامپ، برآورد شانس پنس را سخت میکند.

اینکه ترامپ به حمایت از نامزد دیگری تصمیم گرفته یا خودش در 2024 نامزد انتخابات گردد، میتواند روی فرصتهای پنس تاثیر بگذارد. گرچه پنس در چهار سال گذشته در اقدامات این رئیس جمهوری نقشی نداشته است، وظیفه او طبق قانون اساسی برای تایید پیروزی انتخاباتی بایدن در کنگره میتواند در میان بیشتر طرفداران وفادار ترامپ دشمنی ایجاد کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مایک پنس گزینه ریاست جمهوری 2024 است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایک پنس گزینه ریاست جمهوری 2024 است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید