قیمت مواد اولیه افزایش می یابد؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بازار های جهانی در امسال، فرایند نوسانی زیادی را طی کردند. اخیرا شیوع سویه نو ویروس کرونا، یکی از دلایل تاثیرگذار بر بازار ها بود. فرایند قیمت مواد اولیه در سال نو چگونه پیش می رود؟

قیمت مواد اولیه افزایش می یابد؟

به گزارش تجارت نیوز، همچنان که اقتصاد جهانی فرایند رو به بهبود را دنبال کرد، سیاست های پولی تسهیلی، آب و هوای نامساعد و اختلالات زنجیره تامین، قیمت کالا های اساسی و اولیه را تقویت کرد.

آن ها برترین عملکرد را در میان بازار های مختلف در سال 2021 از آن خود کردند.

تحلیلگران می گویند یک سال قوی دیگر در پیش است. هر چند که بعضی ریسک های نزولی به قوت خود به جای مانده اند.

این ریسک ها شامل عوامل نامعلومی همانند نحوه مدیریت کرونا از سوی دولت ها و احتمال وضع محدودیت های سخت گیرانه یا قرنطینه برای مقابله با پاندمی هستند.

عامل مهم دیگری که می تواند در سال آینده میلادی بر بازار کالا ها تاثیر بگذارد، سیاست های دولت چین در مهار ویروس کرونا و تامین کالا های اساسی است.

فرایند قیمتی کالا های اساسی و اولیه

علی عصاری، کارشناس بازار های اقتصادی در تبادل نظر با تجارت نیوز شرح داد: معاملات آینده نفت روز آدینه افزایش نسبتا چشم گیری را ثبت کرد.

او تاثیر شیوع ویروس اومیکرون بر اقتصاد جهانی را نسبت به هفته های گذشته کاهشی می داند و معتقد است که خطر اومیکرون کمتر شده.

عصاری از سیاست های دولت چین که صادرات را بسیار کاهش داده است گفت و ادامه داد: این سیاست می تواند موجب افزایش تقاضا در بازار های جهانی گردد و احتیاج به کامودیتی ها را افزایش دهد.

این کارشناس بازار های اقتصادی از کم کردن فروش اوراق عرضه به وسیله فدرال رزرو اطلاع داد و این موضوع را در جهت بازار های جهانی موثر دانست.

قیمت ها افزایشی می گردد؟

عصاری پیش بینی کرد با توجه به مسائل موجود در اطراف بازار های جهانی، در ابتدای سال تازه میلادی احتمالا رشد نسبتا قابل توجهی را در قیمت ها داشته باشیم.

اثر کنترل ویروس های تازه در سال 2022

این کارشناس بازار های اقتصادی ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون جهانی در حال اجرا است، احتمالا در سال میلادی آینده شیوع ویروس های تازه با کنترل بیشتری همراه است و اثرات کمتری در بازار ها می گذارد.

او این مسائل را موجب افزایش احتیاج به کامودیتی ها و مواد اولیه می داند و معتقد است که احتمالا نوسان قیمت ها در این بازار کاهش می یابند.

منبع: فرارو

به "قیمت مواد اولیه افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مواد اولیه افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید