طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و ساده با پودر ژلاتین

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، در بین خوراکی هایی مثل انواع دسر و شیرینی، کراکر، آلبالو خشکه و انواع میوه های خشک مثل برگه زردآلو و انجیر، پاستیل از تنقلاتی است که کمتر کسی به آن نه می گوید. این خوراکی خوشمزه طرفداران پروپا قرصی هم دارد که لحظه ای نمی توانند بدون آن سر کنند. خبر خوب برای آن ها این است که می توانند با خواندن طرز تهیه پاستیل خانگی ما، هله هوله مورد علاقه خود را در خانه درست کنند و از آن لذت ببرند؛ برای درست کردن پاستیل خانگی تنها حدود 30 دقیقه زمان لازم است.

طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و ساده با پودر ژلاتین

چیز دیگری که پاستیل های خانگی را مجذوب کننده تر می کند طعم بی نظیر آن نسبت به پاستیل های کارخانه ای است. علاوه بر این در تهیه پاستیل های خانگی می توانید از طعم موردعلاقه خود استفاده کنید و محدود به طعم های پاستیل های کارخانه ای نیستید.

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی

  • پودر ژله طعم دار یک بسته
  • پودر ژلاتین بدون طعم دو قاشق غذاخوری
  • آب یا آبمیوه زلال (خنک) یک لیوان
  • قالب شکلات و آب نبات به اندازه لازم
  • آب درحال جوشیدن برای بن ماری به اندازه لازم

طرز تهیه پاستیل خانگی

مرحله اول

قبل از هر چیز مطمئن شوید که قالب شکلات تمیز و خشک باشد. حالا می توانید لایه ای ظریف از اسپری پخت وپز را بر روی قالب ها اسپری کنید و قالب را روی سینی پخت قرار دهید.

مرحله دوم

پودر ژله و ژلاتین را در یک ظرف با آب سرد مخلوط کنید و روی در کتری آب درحال جوشیدن (یا در ظرفی روی قابلمه آب در حال جوشیدن) بگذارید و آرام آرام هم بزنید تا به روش بن ماری در آب حل شوند. پودر ژلاتین باید به خوبی در آب حل شود تا پاستیل های شما آنطور که باید فورم بگیرند.

مرحله سوم

بعد از آن وقتی که محلول حالت کاملاً مایع به دست آورد، همه ژلاتین ها در آب مخلوط شدند، آنها را از روی حرارت بردارید و حدود یک دقیقه (نه بیشتر) صبر کنید تا حرارت مایع پایین تر بیاید.

مرحله پنجم

ژلاتین را با قاشق در قالب های شکلات بریزید و سپس قالب را به یخچال منتقل کنید و منتظر باشید تا کاملاً ببندند. در کمتر از یک ساعت پاستیل خوشمزه خانگی شما آماده خواهد شد. وقتی که خوب فورم قالب را به خود گرفتند، ژله ها را از قالب بیرون بیاورید و از خوشمزه ترین پاستیل های خانگی لذت ببرید.

نکات طرز تهیه پاستیل خانگی

  • در فرآیند تهیه پاستیل می توانید با اضافه کردن گلوکز به محلول پاستیل ترکیب آن را کش دار تر کنید.
  • گلوکز مایع را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  • اگر می خواهید پاستیل خاص تر و حرفه ای تری را تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم پاستیل ماستی را امتحان کنید.
  • پاستیل خانگی را بهتر است قبل از 30 روز از گذشت تهیه آن مصرف کنید. ضمناًً پاستیل باید در ظرف دربسته در یخچال نگه داشته شود، در غیر این صورت احتمالاً به زودی کپک می زند.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و ساده با پودر ژلاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز و ساده با پودر ژلاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید