زمان واریز سود سهام عدالت قطعی شد؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، با وجود تاخیر در واریز سود سهام عدالت خبر ها بیانگر این موضوع است که این مبلغ یک روز دیگر به حساب دارندگان این سود واریز می گردد.

زمان واریز سود سهام عدالت قطعی شد؟

به گزارش باشگاه وبلاگ آریابلاگ، با وجود تاخیر در واریز سود سهام عدالت خبر ها بیانگر این موضوع است که این مبلغ تا 30 آذر به حساب دارندگان این سود واریز می گردد.

بر اساس این گزارش اگر شرکت ها سود خود را واریز نمایند احتمال واریز سود سهام عدالت در روز چهارشنبه زیاد است؛ بنابراین اگر تا آخر وقت امروز چند شرکت به جای مانده پول خود را واریز نمایند فردا و پس فردا اقدامات لازم انجام می گردد تا روز چهارشنبه این سود واریز گردد.

گفتنی است مهم ترین شرکتی که باید سود خود را واریز کند شرکت فولاد است که روز گذشته رایزنی هایی برای واریز سود این شرکت اجرا شده است.

گفتنی است که واریز سود سهام عدالت بستگی به واریز سود شرکت ها دارد.

قرار بود سود سهام عدالت تا انتها این ماه پرداخت گردد، اما به دلیل عدم واریز سود به وسیله شرکت ها به میانه دی ماه موکول شد.

مشکل اصلی در تعویق واریز سود سهام عدالت

چند هفته پیش بود که وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی وعده پرداخت سود سهام عدالت تا انتها آذر ماه را دادند. اما چند روز دیگر آذر به انتها می رسد و هنوز سود سهام عدالت پرداخت نشده است و قرار است این سود تا نیمه دی ماه در حساب دارندگان سهام قرار بگیرد.

مسئولان مربوطه دلیل این تاخیر را عدم واریز سود بعضی از شرکت ها بیان می نمایند؛ اما مشکل اصلی اینجاست که شرکت ها تمایلی به پرداخت سود ندارند و همین موضوع عامل سردرگمی سهامداران عدالت می گردد.

سود سهام عدالت در مقایسه با سود شرکت ها مبلغ چندانی نیست، ولی شرکت ها حاضر به پرداخت این سود نیستند و بعضی به تکالیف دولتی می پردازند که این موضوع خود جای تعجب دارد.

بر اساس آمار موجود افرادی که پرتفوی 532 هزار تومانی دارند حدود یک میلیون تومان سود دریافت می نمایند. برای دارندگان سهام یک میلیونی نیز بیش از دو میلیون سود وایز خواهد شد.

در نتیجه یک خانوار چهار نفره که سهام 532 هزار تومانی دارند تا نیمه دی ماه، چهار میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد. خانوار چهار نفره دارای سهام عدالت یک میلیون تومانی هم تا انتها دی ماه 8 میلیون تومان سود دریافت می نمایند. آن گونه که مسئولان وعده داده اند این سود شامل همه دارندگان سهام عدالت می گردد.

منبع: فرارو

به "زمان واریز سود سهام عدالت قطعی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان واریز سود سهام عدالت قطعی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید