رئیسی: آن ها که فکر می نمایند با مذاکره مسائل حل می گردد اشتباه می نمایند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، رئیسی در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: عدالت مبنا و اساس نظام دینی و محور ارتباطات در قانون اساسی است. خواست مردم و جامعه اسلامی از دولمتردان و دست اندرکاران نظام، عدالت است.

رئیسی: آن ها که فکر می نمایند با مذاکره مسائل حل می گردد اشتباه می نمایند

به گزارش میزان، وی اضافه کرد: همه بخش های نظام باید خود را برای اجرای عدالت موظف بدانند. در جامعه اسلامی ما، نظام اداری عادلانه را باید باید به دنبالش باشیم؛ در نظام اداری و ارتباطات اداری عادلانه باید به قانون و قانونمداری اصل باشد و هیچکس نباید به خود اجازه دهد حقوق عامه و خاصه مردم را زیرپا بگذارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی پای حق سه اصل مهم هستند، گفت: فساد نقطه مقابل عدالت است؛ خارج از شدن از اعتدال را فساد می گویند. امروز ملاک در اجرای عدالت قانونمداری است. مجلس قانونی وضع می نماید و دستگاه های اجرایی و قضایی خود را باید موظف به اجرای قانون بدانند.

وی توضیح داد: اگر بخواهیم در نگاه مردم اعتماد آفرینی کنیم، اجرای عدالت تضمین نماینده است. نیروی انسانی کارآمد بسیار و هم ذخایر ارزشمندی وجود دارد؛ در استان سمنان معدن، زمین های کشاورزی و دیگر ذخایر ارزشمند بسیاری وجود دارد و فضای کسب و کار سالم در این استان وجود دارد.

رئیسی اضافه کرد: باید از کارآفرین و سرمایه گذار پرسید که مسائل کجاست و این موانع حل گردد. قاچاق یکی از اصلی ترین موانع فراوری است و باید موانع فراوری را برطرف کرد.

وی ادامه داد: هرکاری که بتوان برای فعالان اقتصادی انجام داد که فراوری را تسهیل کند باید انجام داد. قوانین برای برطرف موانع فراوری وضع شده است؛ آنجاییکه به قوه قضاییه مرتبط می گردد باید دستگاه قضایی پشتیبان و حامی فراورینماینده باشد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: فعال کردن دادگاه های تخصصی در استان ها موردتاکید ماست. فعال کردن نظام داوری یکی دیگر از اموری است که ما روی آن تاکید داریم. هرچه داوری فعالتر باشند مسائل کمتر به دستگاه قضایی کشیده می گردد خصوصا در حوزه فعالان اقتصادی.

وی اعلام کرد: می توان سازوکار هایی ایجاد کرد که با دریافت تسهیلات و تقسیط بدهی، فعال اقتصادی با تملک روبرو نگردد. تملک به معنای متوقف کردن فراوری نیست؛ بانک، چون امکانات اقتصادی بیشتری دارد باید واحد فراوریی را فعال تر هم کند نه اینکه فراوری را متوقف کند و حتی اگر کسی را تحت تعقیب قرار دهیم به هیچ عنوان نباید به کندشدن واحد فراوریی بیانجامد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: رزمایش های ارتش و سپاه تمام کارشناسان دفاعی را به تحسین واداشت امروز در منطقه حرف اول را می زنیم و این کار در میدان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایران قوی می تواند تحریم ها را خنثی کند؛ آن ها که فکر می نمایند با مذاکره مسائل کشور حل می گردد اشتباه می نمایند. به هیچ وجه مذاکره معضلات کشور را حل نخواهد کرد؛ هرجا ما پا پیش گذاشتیم دشمن عقب کشید و همه لایه های مختلف در همه نظام در قوی شدن نقش دارند.

رئیسی اعلام کرد: امروز باید همه کوشش ها در راستای ایجاد امید در بین مردم باشد. ناامید کردن مردم از گناه های نابخگرددنی استو مردم باید احساس نمایند در میدان عمل یک اتفاق متفاوت درحال رخ دادن است و وقتی مردم می بینند در حوزه دفاعی این حرکت ارزشمند اتفاق می افتد امیدوار می شوند.

رئیس قوه قضاییه توضیح داد: استان سمنان از استان های امن کشور است و هماهنگی پیش احتیاج توسعه استان است. همکاری و هماهنگی در استان سمنان را باید قدردان بود.

منبع: فرارو

به "رئیسی: آن ها که فکر می نمایند با مذاکره مسائل حل می گردد اشتباه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: آن ها که فکر می نمایند با مذاکره مسائل حل می گردد اشتباه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید