دمای هوا در دره مرگ چند درجه است؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، در دره مرگ واقع در استان کالیفرنیای آمریکا، که به عنوان یکی از گرم ترین نقاط دنیا و محل ثبت رکورد های دما شناخته می گردد، دمای هوا 46 درجه سانتیگراد (115 فارنهایت) میزان گیری شد.

دمای هوا در دره مرگ چند درجه است؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، دره مرگ با زیبایی طبیعی و بعلاوه شرایط آب و هوایی شدید توجهات را به خود جلب می نماید. در این ناحیه که هفته گذشته یک نفر بر اثر گرمای شدید جان باخت، مسئولان نسبت به شرایط جوی به رانندگان هشدار دادند.

بر اساس آرشیو آب و هوای دنیای و اقلیم شدید سازمان دنیای هواشناسی (WMO)، بالاترین دمای ثبت شده در دنیا در سال 1913 در فرنس کریک در دره مرگ 56.7 درجه سانتیگراد بوده است.

در سال 2020 دمای هوا در پارک ملی دره مرگ در کالیفرنیا دیروز به 54.4 درجه سانتی گراد (130 درجه فارنهایت) رسید. این بالاترین دمایی که تا به امروز موثق به ثبت رسیده است.

قبل از این، گرم ترین دمای ثبت شده موثق در کره زمین، 54 درجه سانتی گراد (129.2 درجه فارنهایت) بود در دره مرگ در سال 2013. بیش از یک قرن پیش (1913) در همین دره مرگ دمای 56.6 درجه سانتی گراد (134 درجه فارنهایت) گزارش شد، اما این محل مناقشه است. برخی از کارشناسان هواشناسی مدرن معتقدند آن مقدار گیری و چند دمای بالای دیگر در همان تابستان 1913، اشتباه بوده اند. براساس تحلیل کریستوفر برت، کارشناس تاریخ هواشناسی، دما های ثبت شده در منطقه ها دیگر در سال 1913، ارقام دره مرگ را تایید نمی نمایند.

دره مرگ، پست ترین، گرم ترین و خشک ترین منطقه قاره آمریکای شمالی، 225 کیلومتر طول و 8 تا 24 کیلومتر عرض دارد و مساحتی حدود 7800 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

دره مرگ در سال 1994 به پارک ملی تبدیل شد و کیلومتر ها تپه های شنی بزرگ، قله ها، صخره های تک رنگ و دره ها و حیات وحش را در خود جای داده است.

منبع: فرارو

به "دمای هوا در دره مرگ چند درجه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوا در دره مرگ چند درجه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید