در هنگام رد شدن از بخش امنیتی فرودگاه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، این نکات را در هنگام عبور از بخش امنیتی فرودگاه رعایت کنید

در هنگام پروازهای خارجی در فرودگاه باید از بخش امنیتی یا بازرسی بدنی رد شوید ممکن است این قسمت از سفر کمی وقتگیر باشد اما باید برای امنیت پرواز آن را تحمل کنید. در برخی از کشورهای جهان مثل آلمان بازرسی بدنی خیلی دقیقی انجام می گردد البته می توانید با رعایت چند نکته ساده این مرحله از سفر را خیلی راحت پشت سر بگذارید. در ادامه، خبرنگاران را همراهی کنید تا از نکاتی درباره بخش امنیتی فرودگاه برایتان بگوییم.

در هنگام رد شدن از بخش امنیتی فرودگاه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بیشتر از 100 میلی لیتر مایعات نداشته باشید

از زمان اجرای این قانون زمان زیادی می گذرد اما همچنان کسانی هستند که همراه وسایل خود مایعات زیادی مثل عطر و … دارند. در صورتی که بیشتر از 100 میلی لیتر مایعات داشته باشید همه وسایل شما مورد بازرسی قرار می گیرد و مایعات اضافه دور ریخته می گردد.

کارت پرواز و پاسپورت را در دسترس بگذارید

بعد از اینکه بلیط هواپیما خارجی را تحویل دادید در هنگام گذشتن از بخش امنیتی باید همراه خود پاسپورت و کارت پرواز داشته باشید و برای سوار هواپیما شدن هم فقط باید کارت پرواز ارائه دهید پس این مدارک را در دسترس بگذارید تا در میان شلوغی ها معطل نشوید.

ساعت، کت و کمربند خود را بدون اینکه معطل کنید در بیاورید

ساعت و کمربند در سبدهای مجزا گذاشته می گردد تا در هنگامی که در حال رد شدن از گیت بازرسی هستید سیگنالی به دستگاه وارد نگردد. البته در تعدادی از فرودگاه های جهان در هنگام رد شدن از گیت در صورت اینکه چکمه به پا داشته باشید باید آن را هم در بیاورید. می توانید در هنگامی که در صف انتظار ایستاده اید این وسایل را در بیاورید تا در هنگام رد شدن معطل نشوید.

نیازی نیست همه وسایل الکترونیکی را از کیف در بیاورید

برخی از مسافران فکر می نمایند همه وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ را باید از کیف دربیاورند و در سبدی مجزا بگذارند ولی در واقع نیازی به این کار نیست چون طبق قانون فقط وسایل الکترونیکی بزرگ باید به صورت جداگانه از گیت امنیتی رد شوند.

از بخش امنیتی مخصوص خود رد شوید

فرودگاه های بزرگ چند بخش مختلف برای بازرسی بدنی دارند برای همین حتما قبل از اینکه از این قسمت رد شوید گیت پرواز را از روی بلیط هواپیمای خود چک کنید تا از گیت امنیتی درست رد شوید.

درباره مسائل امنیتی شوخی نکنید

هیچ کس شوخی کردن درباره این مسائل را ممنوع نکرده است اما اگر به شوخی هم در اینباره حرفی بزنید ماموران حرف شما را جدی می گیرند و حتی ممکن است دستگیرتان کند درست مثل همان اتفاقی که در سال 2013 در فرودگاه میامی افتاد. در آن موقع فردی به شوخی گفته بود دوستش بمب دارد و همین باعث شد که دستگیر گردد.

منبع: الی گشت

به "در هنگام رد شدن از بخش امنیتی فرودگاه چه نکاتی را رعایت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هنگام رد شدن از بخش امنیتی فرودگاه چه نکاتی را رعایت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید