دریافت سیگنال از دورترین کهکشان کشف شده ، اسرار دنیا اولیه فاش می گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ستاره شناسان یک سیگنال رادیویی از دورترین کهکشانی که تا به امروز کشف شده است، گرفته اند.

دریافت سیگنال از دورترین کهکشان کشف شده ، اسرار دنیا اولیه فاش می گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ و به نقل از روزنامه سان، محققان در مونترال و هند در یک مطالعه تازه نشان دادند که سیگنال رادیویی گرفته شده، دارای طول موج خطی 21 سانتی متری است.

این سیگنال از دورترین کهکشان شناخته شده، یعنی SDSSJ0826+5630 آمده و ممکن است به محققان یاری کند تا به دنیا اولیه نگاه نمایند.

ستاره شناسان از تلسکوپ رادیویی غول پیکر متروویو در هند برای شناسایی این سیگنال استفاده کردند.

این اولین بار است که این نوع سیگنال رادیویی از فاصله بسیار زیاد شناسایی می گردد.

آرناب چاکرابورتی، محقق و فوق دکترا در دانشگاه مک گیل تحت نظارت پروفسور مت دابز، می گوید: یک کهکشان انواع مختلفی از سیگنال های رادیویی را ساطع می نماید.

او اضافه کرد: تا به امروز تنها امکان گرفتن این سیگنال خاص از کهکشانی در نزدیکی وجود داشت و دانش ما را به آن کهکشان های نزدیک به زمین محدود می کرد.

او اظهار داشت که محققان از یک پدیده طبیعی به نام عدسی گرانشی برای گرفتن سیگنال ضعیف از فاصله ای رکوردشکن استفاده کردند.

اصطلاح عدسی گرانشی به وسیله آلبرت انیشتین ابداع شد و زمانی را توصیف می نماید که اجسام نزدیک تر به عنوان ذره بین برای اجسام دور عمل می نمایند.

اساساً گرانش نور کهکشان های پس زمینه دور را منحرف و بزرگ می نماید.

چاکرابورتی گفت: این [بعلاوه] به ما یاری می نماید تا ترکیب کهکشان ها را در فواصل بسیار دورتر از زمین درک کنیم.

در این مطالعه، محققان گفتند که قادر به مشاهده جرم اتمی کهکشان دور از محتوای گاز آن هستند و چیزی که آنها دریافتند این بود که جرم این کهکشان خاص تقریباً دو برابر ستارگان قابل مشاهده برای ما است.

انفجار از گذشته...

این تیم گفت سیگنال کشف شده زمانی که کیهان تنها 4.9 میلیارد سال سن داشت از این کهکشان دور منتشر شده است.

بیانیه مطبوعاتی دانشگاه مک گیل گزارش داد که این به محققان اجازه داد تا نگاهی اجمالی به اسرار دنیا اولیه داشته باشند.