خسارت 110 میلیارد دلاری کمبود جهانی تراشه به خودروسازن در سال 2021

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، شرکت مشاوره ای آلیکس پارتنرز پیش بینی کرد که کمبود جهانی تراشه 110 میلیارد دلار به خودروسازان در امسال میلادی خسارت وارد خواهد نمود.

خسارت 110 میلیارد دلاری کمبود جهانی تراشه به خودروسازن در سال 2021

به گزارش وبلاگ آریابلاگ و به نقل از رویترز، شرکت مشاوره ای آلیکس پارتنرز AlixPartners پیش بینی کرد که کمبود دنیای تراشه 110 میلیارد دلار به خودروسازان در امسال میلادی خسارت وارد خواهد نمود.

این در حالی است که قبلاً پیش بینی این شرکت برای کاهش درآمد فراوری کنندگان خودرو در سراسر دنیا 61 میلیارد دلار بوده و اکنون این رقم را افزایش داده است چراکه پیش بینی می نماید این بحران مانع فراوری 3.9 میلیون دستگاه خودرو خواهد شد.

شرکت آلیکس پارتنرز روز آدینه بیان کرد بحران تراشه باعث شده است تا احتیاج خودروسازان در حال حاضر پیشگیرانه باشد و در آینده انعطاف پذیری در زنجیره تامین ایجاد گردد.

در گذشته خودروسازان با فراوری کنندگان بعضی از مواد اولیه از جمله فلزات گرانبها مانند پالادیوم و پلاتین که در سیستم های شستشوی اگزوز استفاده می گردد توافق نامه تامین مستقیم داشته اند.

بر اساس این گزارش، رویکرد مستقیم تر برای تأمین منابع فلزات گرانبها پس از ایجاد اختلال در عرضه و قیمت در آن بازار شروع شد.

مارک ویکفیلد، یکی از بخش خودروسازی دنیای در شرکت آلیکس پارتنرز گفت: خودروسازان اکنون در حال توسعه روابط مستقیم با سازندگان نیمه رسانا هستند. این موارد به شکل ناگهانی به وجود آمده اند.

ویکفیلد گفت: خودروسازان در گذشته تمایلی به تعهدات طولانی مدت برای خرید تراشه یا سایر مواد اولیه و پذیرش تعهدات اقتصادی برای چنین توافقی نداشته اند.

وی اضافه کرد: اکنون خطر واقعی است و از دست دادن فراوری به دلیل کمبود نیمه رسانا یک خطر بالقوه نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خسارت 110 میلیارد دلاری کمبود جهانی تراشه به خودروسازن در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 110 میلیارد دلاری کمبود جهانی تراشه به خودروسازن در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید