خبرنگاران پاکدشت به 5 کتابخانه جدید احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تهران- خبرنگاران- رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت گفت: در حال حاضرپاکدشت از 13 کتابخانه عمومی ثابت و سیار برخوردار است که برای رسیدن به استاندارد کشور، به 5 کتابخانه جدید در این شهرستان احتیاج است.

خبرنگاران پاکدشت به 5 کتابخانه جدید احتیاج دارد

محمد کارخانه روز شنبه به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگوی اختصاصی با وبلاگ آریابلاگ اظهار کرد:شهرستان پاکدشت از 12 کتابخانه عمومی ثابت شامل 10 کتابخاننه نهادی و 2 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه سیار روستایی با عنوان یار مهربان برخوردار است که از نظر تعداد فضای کتابخانه، رتبه پنجم استان تهران در اختیار این شهرستان است.

وی تعداد کل کتابهای موجود در کتابخانه های شهرستان را 160 هزار نسخه برشمرد و اضافه نمود: در حال حاضر 10 هزار نفر پاکدشتی عضو فعال کتابخانه های شهرستان هستند که با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی نهاد کتابخانه های کشور، عضویت این افراد به صورت اتوماتیک تمدید می گردد.

وی اظهار کرد: از نظر طرح آمایش جغرافیایی محله های مختلف همچون شهرک انقلاب، پارچین و قوهه به دلیل افزایش جمعیت به 5 کتابخانه جدید احتیاج دارد و کوشش می گردد تا با یاری مسوولان، حداقل احتیاجهای این مناطق به کتابخانه رفع گردد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت گفت: اولین کتابخانه سیار پاکدشت سال 1386 با یاری مسوولین شهرستان راه اندازی و با فعالیت گسترده خود پیروز شد تا دوبارعنوان کتابخانه برتر در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه نمود: کتابخانه سیار پاکدشت ،شش روز و روزانه دو نوبت در روستاهای مختلف شهرستان حضور پیدا نموده و 12 روستا را پوشش می دهد.

وی همچنین از اضافه نمودن یک دستگاه اتوبوس جهت کتابخانه سیار اطلاع داد و اضافه نمود: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و عملکرد بهتر، یک دستگاه کتابخانه سیار دیگر در شهرستان پاکدشت راه اندازی می گردد تا 34 روستای شهرستان تحت پوشش قرار گرفته و هیچ روستایی بدون کتاب باقی نماند.

کارخانه با اشاره به این که با شیوع ویروس کرونا، کار کتابخانه های عمومی تعطیل نشده اظهار کرد: هر چند که با شیوع ویروس کرونا امکان استفاده علاقمندان به کتاب از فضای کتابخانه وجود ندارد ولی فعالیت این نهاد متوقف نشده و هفت باشگاه فعال درقالب جام باشگاه های کتاب کودک و نوجوان به وسیله فضای مجازی اقدام به فعالیت های مختلف می نمایند.

وی از معرفی کتاب، پویش کتاب، مسابقات قصه خوانی و داستان نویسی و همکاری با معلمان در برنامه شاد به عنوان بخشی از فعالیت باشگاه های کتابخانی یاد کرد.

رئیس کتابخانه های عمومی پاکدشت توضیح داد: در سال گذشته همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، 160 برنامه در قالب نقد و آنالیز کتاب با حضور نویسندگان کشوری، اختتامیه جشنواره رضوی، طرح دوستدار کتاب، برگزاری مسابقات در سطح مدارس و اختصاص دو زنگ در هفته به قصه گویی و داستان نویسی با همکاری آموزش و پرورش انجام شد و سال جاری نیز کوشش می گردد تا با استفاده از بستر فضای مجازی، وِیژه برنامه های این هفته برگزار گردد.

کارخانه به تقدیر از 38 نویسنده بومی شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره نمود و اضافه نمود: وجود آثار این نویسندگان در کتابخانه های شهرستان و معرفی به مردم و همچنین نقد و آنالیز آثار این نویسندگان موجب پیشرفت و عملکرد بهتر این افراد می گردد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 3 کتابفروشی در سطح پاکدشت مشغول به فعالیت است که با توجه به جمعیت شهرستان، این تعداد مناسب تأمین احتیاجهای این حوزه نیست و باید با استفاده از فضاهای موجود در شهرستان، ایجاد ایستگاه های مطالعه و برگزاری نمایشگاه های کتاب، احتیاج مردم به کتاب را رفع کرد.

پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

24 تا 30 آبان، هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پاکدشت به 5 کتابخانه جدید احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکدشت به 5 کتابخانه جدید احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید