خبرنگاران موج چهارم کرونا با 2 هفته رعایت پروتکل های بهداشتی فروکش می نماید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ایلام - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هم اکنون ویروس جهش یافته است چنانچه مردم 2 هفته پروتکل ها را در استان رعایت نمایند و انتخاب های هوشمند داشته باشند، موج چهارم کرونا فروکش می نماید.

خبرنگاران موج چهارم کرونا با 2 هفته رعایت پروتکل های بهداشتی فروکش می نماید

جمیل صادقی فر روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آریابلاگ گفت: پیک چهارم کرونا به گونه ای است که ابتدا تعداد ابتلا افزایش می یابد سپس بعد از 2 هفته تعداد بستری ها و پس از آن به فاصله 2 یا سه هفته نیز تعداد فوتی ها افزایش پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: مردم باید متقاعد به رعایت پروتکل ها شوند، هم اکنون خودداری از حضور در تجمعات مهمتر از ماسک زدن است منظور از تجمعات تعداد بسیاری از افراد نیست بلکه تجمع 10 نفر نیز خطرناک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در سه ماهه آخر سال گذشته 22 فوتی در استان ثبت شد اما اکنون و در این فاصله کم تعداد فوتی ها فرایند افزایشی و بیش از کل سه ماهه سال گذشته است.

صادقی فر در بخش دیگری از سخنانش به آمار مبتلایان کرونا در ادارات اشاره نمود و گفت: در سه ماهه زمستان سال گذشته تعداد مبتلایان در ادارات استان چهار یا پنج نفر بوده اما از 18 تا 24 فروردین ماه جاری 200 ابتلا ثبت شده که نشان دهنده شرایط خطرناک ادارات و افزایش ابتلا بین این قشر است.

وی گفت: پیش بینی می گردد پیک چهارم کرونا در استان تا هفته سوم اردیبهشت ادامه یابد و در صورت التزام مردم به رعایت پروتکل ها از این موج نیز عبور خواهیم کرد.

صادقی فر با بیان اینکه از این پیک نیز خارج می شویم، گفت: چگونگی عبور از این پیک بسیار مهم است اینکه با آمار بستری و فوتی بالا باشد دست خودمان است که چند گروه از جمله اصناف و بازاریان، ادارات و دست اندرکاران مقابله با کرونا، رسانه ها و مردم در این راستا می توانند یاری نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه نمود: همه گروه ها و اقشار بصورت زنجیروار بهم متصل هستند و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هر کدام ظلم آشکار در حق خود و خانواده هایشان است.

جای ریش سفیدان و معتمدین در قانع کردن مردم برای رعایت پروتکل ها خالی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از عدم مشارکت معتمدان و ریش سفیدان استان در جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا گله مندی کرد و گفت: معتمدین و ریش سفیدان همیشه با ورود خود به مسائل جامعه گره گشا هستند اما در راستای جلوگیری از برگزاری مراسم ها آنطور که باید پای کار نبودند چرا که این افراد ظرفیت مناسبی در قانع کردن مردم دارند و جای خالی آنها احساس می گردد.

صادقی فر اضافه نمود: در ماه های شروع شیوع کرونا یک هزار و 200 نمونه گیری رکورد محاسبه می شد اما اکنون نمونه گیری های روزانه بیشتر از این میزان است و مشکل اصلی این روزهای استان فراوری زیاد بیماری است و ما باید کانون های فراوری ویروس را کنترل و مدیریت کنیم.

وی به شرایط بستری شهرستان ها اشاره نمود و گفت: شهرستان آبدانان در شرایط بدی واقع شده است و نمودار آن افزایشی و از پیک آبان نیز پیشی گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این روزها بین 250، 350 و 400 مورد مثبت بصورت نوسانی در استان ثبت می گردد که آمار بالا و همچنان در حال افزایش است و بیشتر بیماران درگیری ریه دارند و مدت زمان بستری آنها نیز بیشتر شده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم گفت: مردم ذهن خود را روی ورودی های شهر متمرکز ننمایند چرا که برنامه های مورد نظر در حال اجراست و ما تمام توان خود را برای خدمت رسانی و ارائه امکانات بکار می بریم اما هنر ما در این است که بتوانیم استانی باشیم که از این شرایط خارج گردد و تنها راه خروج از این شرایط کنترل کانون فراوری بیماری است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران موج چهارم کرونا با 2 هفته رعایت پروتکل های بهداشتی فروکش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موج چهارم کرونا با 2 هفته رعایت پروتکل های بهداشتی فروکش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید