حمله تند باشگاه پرسپولیس به خطیر ؛ اشتباهی آمده ای! ، قرار نیست استقلال سهامدار کوشش های دیگران باشد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، باشگاه پرسپولیس اطلاعیه ای را در واکنش به صحبت های سرپرست مدیرعامل استقلال صادر کرد.

حمله تند باشگاه پرسپولیس به خطیر ؛ اشتباهی آمده ای! ، قرار نیست استقلال سهامدار کوشش های دیگران باشد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، باشگاه پرسپولیس اطلاعیه ای را در مورد صحبت های شب گذشته علی خطیر به توضیح زیر منتشر کرد:

شب گذشته و در برنامه زنده تلویزیونی، مدیر عامل باشگاه استقلال مواردی را عنوان نمود که به دور از واقعیت بوده و برای فرار رو به جلو، همه ارکان دولت، مجلس، وزارت ورزش، حامیان مالی و باشگاه های دیگر را درگیر مسائلی ساخت که خودشان آن را مدیریت و بنا ساخته اند و برای توجیه خود، همگان را مقابل طرفدارانشان قرار دادند.

باشگاه پرسپولیس طی سال های اخیر با برنامه مدونی که در پیش گرفته است، طبق قوانین و مقررات وضع شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی، همکاری های لازم را داشته و تمام تعهدات خود را در قبال قراردادهای منعقد شده در زمینه حامیان مالی انجام داده است. از سویی مطابق بودجه در نظر گرفته شده، از داشته های خود استفاده نموده است. ضمن اینکه برای اخذ مجوز حرفه ای سازی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا به جای هزینه سازی و برداشت های غیر اصولی، با همکاری و هماهنگی هیات مدیره و اعضای تیم فوتبال، در مقطعی به جای پرداخت مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی، بدهی ها و موانع موجود در مسیر حضور در لیگ قهرمانان را مرتفع ساخته است.

باشگاه پرسپولیس از این برنامه تلویزیونی می خواهد، زمانی که در اختیار خطیر نهاده شد را در اختیار این باشگاه قرار دهد تا بتواند پاسخ ادعاهای مدیر عامل استقلال را بدهد.

باشگاه پرسپولیس با کوشش شبانه روزی خود در مسیر حرفه ای سازی، آموزشگاه، اجرای تعهدات قرارداد با حامیان مالی و مدیریت این شرایط سخت، توانست با کسب 3 عنوان قهرمانی در یک فصل و اخذ مجوز حضور در رقابت های بین المللی لیگ قهرمانان آسیا، طی مسیر کند.

باشگاه پرسپولیس در قبال تعهدات خود توانست رضایت حامیان خود را، هم در مورد باشگاه و تیم و هم در زمینه اجرای تعهدات متقابل کسب نماید و اصلا قرار نیست باشگاه استقلال سهامدار کوشش ها و فعالیت های شبانه روزی باشگاه دیگر باشد. این چه استدلال اشتباهی است که در پیش گرفته اید؟ چه برنامه و راهکاری برای برون رفت از این شرایط داشته و دارید که به جای فعالیت در این عرصه های موجود، این و آن را مقصر قلمداد می کنید؟

اگر از این شرایط خبر نداشته اید و مدیریت را قبول نموده اید، کلا اشتباه نموده و اشتباهی آمده اید و اگر خبر داشتید و برنامه ای نداشتید، باز هم اشتباهی آمده اید. پاسخ به طرفداران آگاه و منطقی، مقصر نمودن این و آن نیست.

در بخش دیگری از صحبت ها و ادعای مدیر عامل استقلال آمده که چه فرقی بین دو باشگاه است؟! آیا واقعا نمی دانید بین تیمی که چندین عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا و قهرمانی سه جام در یک فصل در کارنامه دارد و یک تیم با ادعای خودتان با هزینه کرد 800 میلیارد تومانی و عدم کسب عنوان قهرمانی، چه فرقی وجود دارد؟!

قطعا حامیان مالی مشتاق هستند با تیم های قهرمان و پر طرفدار و خوش حساب همکاری داشته باشند چرا که سود و موفقیت آنها نیز در گرو این همکاری دو سویه است. نه تیمی که به علت مسائل مدیریتی طی چند سال گذشته بارها مساله ساز بوده و با بد عهدی های خود، توپ را به زمین دیگری انداخته است.

تناقض دیگر اینکه با ادعای ایشان، مدیران قبلی خودشان، تعهدات خود را به اپراتور همراه اول انجام نداده اند و به جای دلجویی، طرف مقابل را محکوم نموده اند. چه انتظاری دارید که این قرارداد به انتها برسد و از سویی چه ارتباطی به ایرانسل و دیگر اسپانسرها دارد؟!

مدیر عامل استقلال در جایی عنوان می نماید که استقلال با 470 میلیارد تعهد مالی در سال گذشته نتوانسته قهرمان گردد، این هم مقصرش کسان دیگری هستند؟! تیم پرسپولیس با 250 میلیارد توانسته در سال گذشته سه جام بگیرد و این توان مدیریت باشگاه پرسپولیس بوده که هزینه ها را به خوبی مدیریت کند و اگر این توان مدیریت و این اراده شبانه روزی نبود، شاید شرایط پرسپولیس هم بحرانی می شد.

مدیر عامل استقلال در جای دیگر مدعی عدالت بین دو باشگاه بوده است. در شرایطی که پول حاصل از فروش سهام به صورت کامل در اختیار باشگاه استقلال نهاده شده و آنها این بودجه را صرف مصارف دیگر نمودند و از سوی باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته کل این بودجه را در اختیار داشته باشد.

در بخش دیگری از این برنامه طی ادعای مجری برنامه، بدون اطلاع و یا با آگاهی کامل به موضوع خدمت سربازی میلاد سرلک پرداختند که این مورد کاملا قانونی اجرا شده است و کلیه بازیکنان از آن بهره برده و می برند. عنوان این موارد جز فرافکنی و حاشیه سازی برای باشگاه و بازیکن ملی پوش پرسپولیس، چیزی در پی ندارد و با اهداف خاصی این موارد دنبال می گردد.

مدیر باشگاه استقلال به جای تاخت و تاز و ادعاهای کذب، باید به بدعهدی های خود و مدیران خود توجه کند و به تعهدهای باشگاه جامه عمل بپوشاند و مشکل را در جایی دیگر مورد آنالیز قرار دهد. اگر دولت و مجلس و وزارت ورزش بخواهند بودجه یا حمایتی را برای باشگاه شما در نظر بگیرند، حتما مدیری را در نظر می گیرند که بتواند از بیت المال و سود سهام طرفدارانش بهتر و بیشتر حمایت کند و در جهت توسعه آن سرمایه گذاری نماید.

طرفداران استقلال نیک می دانند که برای انجام و تداوم هر قراردادی باید طرفین، تعهدات خود را به صورت متقابل انجام دهند. جایز نیست که شما تعهدات طرف مقابل را انجام ندهید و آنها را مقابل طرفداران خود بگذارید. دولت، مجلس، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همیشه در محدوده تعریف شده ای در کنار باشگاه ها بوده و هستند. تکالیف معین است و مسیر روشن. اگر این مسائل را می دانستید و وارد این مسیر شده اید، باید سختی ها را به جان خریداری کنید و جایی که به قول خودتان 20 میلیون طرفدار شما را تشویق می نمایند، از دولت و مجلس و بقیه هم نام ببرید نه فقط در مسائل.

باشگاه پرسپولیس طبق توافقات اجرا شده با حامیان مالی، تمام تعهدات متقابل را انجام داده است و مسیرهای توسعه این روابط را همیشه نموده است و در مثال؛ آدم خوش حساب، شریک مال مردم است دقیقا این مسیر ادامه پیدا می نماید.

در بخشی دیگری از صحبت های مدیر عامل باشگاه استقلال در مورد کپی برداری و اخذ مجوز پرسپولیس در لیگ قهرمانان باید گفت؛ کوشش شبانه روزی پرسپولیس و تحمل سختی های فراوان در تمام ارکان باشگاه و تیم باعث دریافت این مجوز شد. باشگاه پرسپولیس بجای انجام تعهدات و پرداخت بازیکنان و کادر فنی در زمان مقرر، با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شد و اقدام به پرداخت بدهی های گذشته نمود و موانع را یکی، پس از دیگری برداشت تا با رعایت الزامات بتواند مجوز حضور در آسیا را دریافت کند اما در طرف دیگر باشگاه استقلال بودجه ای که از سوی سازمان خصوصی سازی در اختیار داشت را صرف مصارف دیگر نمود که مدیر عامل استقلال هم این موضوع را تائید کرد و بدهی 800 میلیاردی هم طبق ادعای خودتان به جا گذاشته شد.

رعایت این اصول عامل اخذ حضور پرسپولیس در آسیا و عدم دریافت مجوز حرفه ای فقط بدعهدی و نامدیریتی باشگاه استقلال بود، نه کپی برداری که بهانه ای دیگر برای فرار رو به جلو در مقابل طرفدارانتان است.

منبع: همشهری آنلاین

به "حمله تند باشگاه پرسپولیس به خطیر ؛ اشتباهی آمده ای! ، قرار نیست استقلال سهامدار کوشش های دیگران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله تند باشگاه پرسپولیس به خطیر ؛ اشتباهی آمده ای! ، قرار نیست استقلال سهامدار کوشش های دیگران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید