ثبت جهانی مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، دکتر علی اصغر مونسان روز دوشنبه 24 خردادماه 1400 از مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری، تنها موزه ادب و عرفان کشور بازدید کرد.

ثبت جهانی مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار قرار گرفته است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بازدید با تاکید بر لزوم معرفی بیشتر مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری، گفت: با توجه به قدمت کهن این مجموعه تاریخی که به دوره ایلخانی برمی شود و در کنار خود هم آثار بی نظیری از عالمان و عارفان را در تنها موزه ادب و عرفان کشور جای داده، ضروری است تا بیش از پیش به معرفی آن پرداخته شود.

او در بازدید از آثار موزه ادب و عرفان، بر لزوم مستندنگاری جامع آثار فاخری همچون دستخط های وزین به جای مانده از شیخ بهایی، شاهان صفوی، شاه عباس سوم و حکیم ابوالقاسم نباتی در بخش اصلی بقعه شیخ شهاب الدین اهری، تاکید کرد.

دکتر مونسان با اشاره به مقام استادی شیخ شهاب الدین اهری بر شیخ صفی الدین اردبیل و لزوم تسریع فرایند ثبت جهانی این مجموعه تاریخی، گفت: اقدامات ویژه ای برای ثبت جهانی این مجموعه تاریخی در حال انجام است که همزمان با ثبت مجموعه شیخ صفی در دستور کار قرار داده ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شرح داد: موزه ادب و عرفان اهر که تنها موزه کشور در این موضوع بوده از غنای بالایی برخوردار است، لذا معرفی جامع آن در راستای شناخته شدن بیشتر ظرفیت های فرهنگی و تاریخی اهر ضروری است.

منبع: گردشبان

به "ثبت جهانی مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید