تصمیم گرفته اند تیم خاص قهرمان گردد؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، احسان محمدی در ایران ورزشی نوشت: از همین آغاز لیگ تکلیف مان را با هم روشن کنیم؛ آیا تصمیم گرفته اند یک تیم خاص قهرمان بگردد؟ آیا تصمیم گرفته اند سال جاری برای بار ششم پرسپولیس قهرمان گردد؟ آیا تصمیم گرفته اند پرسپولیس نباید قهرمان گردد؟ آیا تصمیم گرفته اند در حق سپاهان و تراکتور و تیم های شهرستانی ظلم نمایند؟ آیا تصمیم گرفته اند به دوران یحیی گل محمدی انتها بدهند؟ آیا تصمیم گرفته اند فرهاد مجیدی و آجورلو به جام برسند؟ آیا تصمیم گرفته اند استقلالی ها را از فتح جام محروم نمایند؟ آیا...

تصمیم گرفته اند تیم خاص قهرمان گردد؟

در چند سال اخیر یکی از اصطلاحات پرتکرار لیگ مهندسی شده است. اینکه از قبل کسانی پشت در های بسته نشسته اند و نتایج را مهندسی نموده اند. یعنی تصمیم گرفته اند کدام تیم قهرمان گردد، کدام تیم صعود کند، کدام تیم سقوط کند و ... من واقعاً اطلاعی از پشت پرده ندارم، تجربه نشان داده است که گهگداری خطا هایی اتفاق افتاده است، لغزش هایی بوده، احکام کمیته انضباطی و احضار های کمیته اخلاق دقیقاً نشانگر این است که کسانی نه آگاهانه خطا می نمایند یا حتی آگاهانه تخلف. این هم فقط خاص ایران نیست، درست سالی که ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شد، تبانی و فساد تیم های بزرگش یعنی یوونتوس، آث میلان، فیورنتینا و ... فاش شد، در آلمان و جام حذفی هم اعمال نظر داوران لو رفت، در انگلستان هم مواردی بود و البته که لالیگا هم پاکدامن نیست.

قصدم عادی سازی این خطا ها نیست، اتفاقاً کاملاً موافقم که شدید و بی تعارف برخورد نمایند و متخلفان نقره داغ شوند، اما بحث بر سر این ایمان است که آقا از قبل معلوم شده کی قهرمان بشه! اگر چنین اعتقادی دارید و لیگ برتر سیرک است چرا اصلاً دنبال می کنید؟ مگر معتقد نیستید که این یک خیمه شب بازی است، پس چرا با حساسیت اخبارش را می بینید؟ اگر این باور و اعتقاد قلبی تان است، سند و مدرک پیدا کنید و بازی توطئه گران را به هم بزنید وگرنه بروید دنبال کار دیگری که حس کنید بازی نمی خورید.

ریشه توهم توطئه در این کشور آنقدر عمیق است که اگر کسی پی آن را بگیرد احتمالاً به قرن ها و هزاره های پیش می رسد، اما تکرار این مفاهیم از سوی پیشکسوتان، روزنامه نگاران و حتی فعالان فوتبال دردناک است. اینکه تا یک داور سوت اشتباهی می زند فوری در شبکه های اجتماعی فغان می نمایند که ببینید تیم حکومتی نمی خواهد ما بازی را ببریم، ولی وقتی به سود تیم شان سوتی زده می گردد عارفانه سکوت می نمایند، دردناک است. چطور وقتی تیم محبوب تان بازی را می برد خبری از مهندسی شدن لیگ نیست، ولی وقتی می بازید فوری کاشف توطئه می شوید؟

این نوع نگاه و تکثیر و تبلیغ آن فوتبال را مبتذل نموده است. فوتبال باشگاهی ما مدت هاست آنقدر شنماینده شده که طرفداران دو تیم بزرگ آن در خصوص کم گل خوردن از الهلال برای هم کری می خوانند، در حالی که تیم عربستانی به سوی فتح جام یورش می برد و شاید به این کری خواندن های ما هم پوزخند می زند. در چنین شرایطی دامن زدن به تصورات -بدون سند و مدرک- چه کمکی به فوتبال می نماید جز اینکه افراد بیشتری را به این نتیجه برساند که کوشش و تمرین و تاکتیک به چه دردی می خورد وقتی کسانی از قبل نتایج را مهندسی نموده اند؟

منبع: فرارو

به "تصمیم گرفته اند تیم خاص قهرمان گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گرفته اند تیم خاص قهرمان گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید