اگر کمبود آهن دارید این صبحانه را درست کنید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، شاید اگر ملوان زبل نبود، نمی دانستیم اسفناج چیه و آهن به چه دردی می خوره! اما ای کاش قهرمانش آن دختر نی قلیونی کارتون بود تا دختر بچه ها هم اسفناج را بیشتر دوست داشتند.

اگر کمبود آهن دارید این صبحانه را درست کنید

اما شما می توانید خودتان قهرمان کارتون زندگی تان باشید! اسفناج بخورید. اگر دست و بالتان یکباره قلمبه نشود، مزیت مهمش این است که انرژی بیشتری برای حفظ کردن فرمول ها خواهید داشت؛ به خصوص آنکه توی این خوراک علاوه بر اسفناج، تن ماهی و عدس هم هست.

مواد لازم

400 گرم اسفناج

یک قوطی کنسرو

تن ماهی

200 گرم عدس

2 ق س سس مایونز

100 گرم خامه

یا ماست چکیده

نمک و فلفل

به میزان دلخواه

1. عدس را با میزانی آب بگذارید تا بپزد. اسفناج ها را شسته و در یک قابلمه بزرگ، بخارپز کنید. به اسفناج ها آب اضافه نکنید، زیرا مرحله پخت آنها باید تا حدی باشد که اصلا آب نداشته باشند. کنسرو تن ماهی را در ظرف آبی به مدت 20 دقیقه بجوشانید. بعد از جوشاندن و باز کردن در قوطی کنسرو، با چنگال تکه های ماهی را کمی خرد کنید.

2. اسفناج های پخته شده و بدون آب را با ضربات چاقو کمی خرد کنید تا به شکل پوره در آیند و با میزان دلخواه نمک و فلفل، طعم دار کنید. اگر دوست داشتید می توانید با پشت چنگال اسفناج را کمی فشرده و با قالب شکل دار کنید.

3. عدس پخته، تن ماهی خرد شده، سس مایونز و خامه (یا ماست چکیده) را مخلوط کنید.

پوره اسفناج فرم داده شده را در بشقاب بگذارید و رویش را مخلوط عدس و ماهی و سس بریزید ویا سس عدس و ماهی را در ظرفی جداگانه در کنار غذا سرو کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر کمبود آهن دارید این صبحانه را درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کمبود آهن دارید این صبحانه را درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید