اوج سفر های زمستانی در اوج اومیکرون؟!

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سفر های جاده ای مردم در هفته گذشته با وجود اوج گیری ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن بیشتر شهر ها فرایند افزایشی داشت و استان های کشور عمدتا شاهد افزایش تردد انواع وسایل نقلیه بودند.

اوج سفر های زمستانی در اوج اومیکرون؟!

به گزارش ایسنا، در شرایطی که در هفته گذشته هر روز شاهد بیشتر شدن تعداد شهر های قرمز کرونایی و جولان ویروس اومیکرون در کشور بودیم، سفر های جاده ای مردم نسبت به هفته نخست بهمن ماه بیشتر شده است. بنابر اعلام وبدا، با توجه به توسعه سویه اُمیکرون در سراسر کشور، 120 شهرستان در شرایط قرمز، 167 شهرستان در شرایط زرد، 153 شهرستان در شرایط نارنجی و 8 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

بر اساس تازه ترین آمار های منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه های کشور درباره شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی هشتم تا 14 بهمن ماه، به صورت میانه یک میلیون و 694 هزار و 277 وسیله نقلیه در هر روز در محور های مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش چهار درصدی داشت و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی را تجربه کرد.

در بازه زمانی مذکور بیش از هشت میلیون و 930 هزار وسیله نقلیه تردد کردند که آمار ها نسبت به هفته قبل از این آنالیز نیز با کاهش ناچیزی همراه بود.

البته تردد ورود و خروج و سفر های جاده ای مردم در استان های هرمزگان با 23 درصد، البرز با 19 درصد، کهکیلویه و بویراحمد با 15 درصد و گیلان با 15 درصد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

همین آمار در استان های زنجان منفی 19 درصد، لرستان منفی هشت درصد و آذربایجان شرقی منفی هفت درصد نسبت به سال گذشته افت داشت و بیشترین کاهش را در قیاس با سال 1399 تجربه کرد.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته فرایند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا نموده است. چرا که تردد ها در بازه زمانی یکم تا هفتم بهمن ماه در اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب با 30 درصد، 26 درصد، 23 درصد و 16 درصد رشد، بیشترین افزایش سفر های استانی یا همان تردد های بین استانی را تجربه کردند و استان های خراسان شمالی، بوشهر، قم، خوزستان و خراسان رضوی منفی چهار درصد، منفی سه درصد، منفی دو درصد، منفی دو درصد و منفی دو درصد کاهش داشته اند.

منبع: فرارو

به "اوج سفر های زمستانی در اوج اومیکرون؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج سفر های زمستانی در اوج اومیکرون؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید