آنتی بادی سرماخوردگی بیماری کرونا را خنثی می نماید؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، یک مطالعه نو نشان می دهد آنتی بادی که پس از سرماخوردگی در افراد ایجاد می گردد می تواند ویروس ایجاد کننده کووید19 را از بین ببرد.

آنتی بادی سرماخوردگی بیماری کرونا را خنثی می نماید؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سرماخوردگی و سارس تحت خانواده ای معروف به ویروس کرونا قرار می گیرند که باعث بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی می شوند.

با این حال اعتقاد بر این بود که آنتی بادی هایی که به انواع ویروس های کرونا از جمله سرماخوردگی واکنش نشان می دهند در برابر ویروسی که منجر به کووید می گردد کار نمی نمایند.

اما اکنون تحقیقات دانشمندان حاکی از چیز دیگری است. در نمونه های خون بهبودیافتگان کرونایی، محققان سطح بالایی از سلول های ایمنی فراوری شده در طی دوره بیماری سرماخوردگی را یافتند.

نماینده این تیم ، از موسسه تحقیقاتی اسکریپس در لا ژولای کالیفرنیا گفت: این یافته ها می تواند به دانشمندان در ساخت واکسن تازه یا درمان مبتنی آنتی بادی یاری کند.

تیم تحقیقاتی دریافتند که آنتی بادی به وسیله نوعی سلول سیستم ایمنی بدن فراوری می گردد که به نام سلول B حافظه شناخته می گردد.

سلول های حافظه B بر روی سطح پاتوژن های مهاجم قفل می شوند و آنها را برای تخریب به وسیله سلول های ایمنی دیگر مشخص می نمایند. این سلول ها بعلاوه می توانند سالها - حتی دهه ها - در جریان خون گردش نمایند و در صورت وجود عفونت دیگر ، سیستم ایمنی بدن می تواند آنها را فراخوانی کند.

برای این مطالعه ، که در مجله Nature Communications منتشر شده است این تیم نمونه های خون شرکت نمایندگان را قبل از همه گیری و در طی همه گیری آنالیز نموده است.

نویسنده ارشد این تحقیق یعنی آندرابی که یک محقق در بخش ایمنی شناسی و میکروبیولوژی است گفت: با آنالیز نمونه های خون جمع آوری شده قبل از همه گیری و مقایسه افراد با نمونه هایی از بیماران مبتلا به کرونا ما قادر به مشخص انواع آنتی بادی هایی بودیم که با ویروس های خوش خیم واکنش نشان می دهند.

نتایج نشان داد که سطح آنتی بادی های سلول B حافظه در نمونه های خون افرادی که به کووید19 آلوده شده اند بیشتر از کسانی است که هرگز آلوده نشده بودند.

تیم تحقیقاتی می گوید این نشان می دهد قرار گرفتن در معرض ویروس سرماخوردگی می تواند فراوری آنتی بادی ها را در صورت آلوده شدن با ویروس کرونا به صورت جدی تری تحریک کند.

آزمایش ها نشان داد که آنتی بادی ناشی از سرماخوردگی حتی ممکن است ویروس سارس را هم غیرفعال کند.

آنها بعلاوه دریافتند که آنتی بادی سرماخوردگی به پایه پروتئین سنبله (پروتئین S) موجود در ویروس های کرونا متصل می گردد که از آن برای ورود به سلول ها و آلوده کردن آنها استفاده می گردد.

این کشف برای درک چگونگی محافظت در برابر ویروس های کرونا مهم است.

در بخشی از گزارش این تیم تحقیقاتی نوشته شده: ویروس کرونای کشنده دیگری احتمالاً در آینده دوباره ظهور خواهد نمود و هنگامی که چنین شد ، ما می خواهیم آمادگی بهتری داشته باشیم. شناسایی آنتی بادی یک بیماری مثل سرماخوردگی پیشرفت امیدوارنماینده ای در راه ساخت واکسن یا درمان موثرتر در برابر بیماری خطرناکی مثل کروناست.

منبع: جام جم آنلاین

به "آنتی بادی سرماخوردگی بیماری کرونا را خنثی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی سرماخوردگی بیماری کرونا را خنثی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید