آلودگی صوتی در مشهد 27 درصد بالاتر از سطح مجاز ، اثرات مخرب این شکل از آلودگی چیست؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از افزایش دو برابری تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی صوتی در مشهد اطلاع داد و گفت: آلودگی صوتی در این کلانشهر بالاتر از حد استاندارد است.

آلودگی صوتی در مشهد 27 درصد بالاتر از سطح مجاز ، اثرات مخرب این شکل از آلودگی چیست؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: آلودگی صوتی، یکی از آلودگی های شایع در محیط های شهری است که علاوه بر آسیب رساندن به سیستم شنوایی، اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان نظیر افزایش ابتلا به بیماری های عصبی، قلبی و عروقی و... دارد.

او ادامه داد: در امسال با هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده سطح پوشش و تعداد ایستگاه های آنلاین اندازه گیری صدا دو برابر افزایش داشته و در حال حاضر با استفاده از 10 ایستگاه سنجش صوت آنلاین و 10 عدد دستگاه پرتابل سنجش صوت، اندازه آلودگی صوتی در نقاط مختلف شهر رصد و پایش می گردد.

نجفی اضافه نمود: داده های ارسالی از این ایستگاه ها نشان می دهد، تراز شدت صوت در معابر شهری مشهد در روز 75 دسی بل بوده که این اندازه 20 دسی بل از حد مجاز (55 دسی بل) بالاتر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه نمود: با توجه به اهمیت مراکز درمانی و آموزشی و رصد میدانی بیش از 850 مرکز درمانی و آموزشی در شهر مشهد، شدت تراز صوت در این نقاط 27 درصد بالاتر از استانداردها است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آلودگی صوتی در مشهد 27 درصد بالاتر از سطح مجاز ، اثرات مخرب این شکل از آلودگی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی صوتی در مشهد 27 درصد بالاتر از سطح مجاز ، اثرات مخرب این شکل از آلودگی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید