شروع بازسازی بازار تاریخی سمنان

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان از شروع بازسازی سقف بازار تاریخی سمنان اطلاع داد.

شروع بازسازی بازار تاریخی سمنان

به گزارش وبلاگ آریابلاگ بهمن اخلاقی 3 تیرماه 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مرحله از بازسازی آجرفرش سقف بازار انجام می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه با مالکان مغازه ها تأمین مصالح، معرفی پیمانکار و نظارت بر اجرای کار بر عهده اداره میراث فرهنگی شهرستان است.

بازار سمنان و بازار شیخ علاءالدوله مربوط به دوره قاجار است و از دو بخش تشکیل شده است و مکان آن نیز در سمنان، خیابان امام، خیابان شهدا واقع شده و در حدود 1600 متر یک مایل طول دارد

اخلاقی گفت: با آنالیز های اجرا شده سقف بازار سمنان احتیاج به بازسازی دارد و اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان برای بازسازی آن به صورت مشارکتی اعلام آمادگی می نماید.

وی با اشاره به اهمیت بازار تاریخی شهر سمنان، اضافه کرد: بازار سمنان در واقع معرف بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان است و در سال های اخیر بخش های مختلفی از این مجموعه که قلب تجاری شهر نیز به شمار می رود، بازسازی و ساماندهی شده است، اما با توجه به استهلاک سقف بازار، بازسازی سقف بازار امری لازم است.

بازار سمنان در تاریخ 11 تیر 1375 با شمارهٔ ثبت 1740 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: بازار سمنان مربوط به دوره قاجار است و به سبک معماری کهن ایرانی با سقف های خشتی و آجری، متناسب با شرایط آب وهوای خاص منطقه کویری ساخته شده است.

منبع: دنیای سفر

به "شروع بازسازی بازار تاریخی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی بازار تاریخی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید