آخرین جزئیات از حل مشکل آبیاری چیتگر ، شهردار منطقه 22 : نیازمند مدیریت بحران هستیم

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، شهردار منطقه 22 بیان نمود: طبق توافقات اجرا شده با مدیران شرکت آب و فاضلاب شهر تهران می توان از پساب تصفیه خانه ششم برای آبیاری بوستان چیتگر بهره برد و با توجه به پیشرفت 90 درصدی مخازن آب این و بوستان با توافقات اجرا شده با شرکت آب و فاضلاب معضل کم آبی در این بوستان حل و فصل خواهد شد.

آخرین جزئیات از حل مشکل آبیاری چیتگر ، شهردار منطقه 22 : نیازمند مدیریت بحران هستیم

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، نصرتی با اشاره به وجود مسائل جدی در مورد تهیه آب فضای سبز منطقه گفت: با وجود سه هزار و 800 هکتار فضای سبز در منطقه 22 مبحث رسیدگی به فضای سبز، بحثی فراتر از حوزه مجموعه شهری تهران موضوعیت دارد. بخشی از فضاهای سبز این منطقه مانند بوستان چیتگر با مساحتی بالغ بر 3 هزار هکتار و حق آبه بسیار پایین باید علاوه بر کارکردهای محله ای، ناحیه ای و منطقه ای بخشی از کارکردهای فرامنطقه ای و شهری را نیز جبران کند، از این رو احتیاج به منابع آبی بیشتری برای آبیاری آن احساس می گردد.

او اضافه نمود: در حال حاضر در بحث بوستان جنگلی چیتگر احتیاجمند مدیریت بحران قبل از وقوع هستیم و حل این مساله باید با همکاری سازمان ها و نهادهای ذیربط ممکن خواهد بود.

شهردار منطقه 22 بیان نمود: افزایش رشد جمعیت شهری شهر تهران، کاهش بارش سالیانه، افت زیاد سطح سفره های زیرزمینی و نشست خاک، قرار گرفتن در محدوده بحرانی و برداشت از سفره آبهای زیرزمینی و ده ها و صدها علت دیگر، استفاده بهینه از منابع موجود را بیشتر از پیش ضروری می نماید.

او گفت: باتوجه به کاهش بارندگی و افزایش دما از سال 1385 به بعد باعث شده مقدار حقابه آب خام بوستان جنگلی چیتگر به وسیله سازمان آب به علت بحران آب مصرفی شهر تهران کاهش یابد (از 380 لیتر بر ثانیه به 250 لیتر در سال 85 و این روند کاهش تاسال 1402 به مقدار حداکثر 40 لیتر و بعضا قطع کامل شده است.) که باتوجه به رایزنی های اجرا شده با شرکت آب و فاضلاب این مساله در حال حل و فصل است.

نصرتی اضافه نمود: یکی دیگر از چالش های منطقه 22 کمبود آب و ذخایر آبی است و بواسطه فضای سبز گسترده منطقه این ذخیره ارزشمند سبز شهر تهران دچار چالش جدی بی آبی شده است که در این زمینه نیز شهرداری منطقه طرح های خود را در مورد احداث مخازن، تکمیل رینگ آبرسانی و تکمیل مخازن موجود و بعلاوه استفاده از پسابی -که پس از راه اندازی تصفیه خانه ها باید در حوزه آبیاری استفاده گردد- آماده و تحویل شرکت آب و فاضلاب داده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین جزئیات از حل مشکل آبیاری چیتگر ، شهردار منطقه 22 : نیازمند مدیریت بحران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات از حل مشکل آبیاری چیتگر ، شهردار منطقه 22 : نیازمند مدیریت بحران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید