یاری به هابلِ در حال سقوط ، اسپیس ایکس با ناسا همکاری می نماید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، پس از اینکه ناسا فاش کرد امکان اجرای یک ماموریت فضانورد خصوصی با استارت آپ فضایی اسپیس ایکس برای افزایش طول عمر تلسکوپ هابل را آنالیز خواهد نمود، حالا به نظر می رسد که ایلان ماسک می تواند به نجات این تلسکوپ یاری کند.

یاری به هابلِ در حال سقوط ، اسپیس ایکس با ناسا همکاری می نماید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ و به نقل از دیلی میل، رصدخانه 32 ساله به آرامی در حال از دست دادن ارتفاع است و اگر کاری برای تقویت مجدد آن انجام نگردد، هابل در نهایت در جو زمین سقوط می نماید و به احتمال زیاد در دهه 2030 می سوزد.

از زمانی که آخرین بار به وسیله شاتل فضایی در سال 2009 تعمیر شد، این تلسکوپ حدود 25 کیلومتر پایین تر آمده است.

هابل اکنون در ارتفاع 540 کیلومتری دور زمین می چرخد، اما ناسا می خواهد آن را به 600 کیلومتر برگرداند؛ یعنی جایی که در ابتدا و در زمان پرتاب در سال 1990 قرار داشت.

پاتریک کروز، مدیر پروژه هابل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اگر ما بتوانیم به این ارتفاع دست پیدا کنیم، به راحتی 15 تا 20 سال به ماموریت آن اضافه خواهیم کرد.

با این حال، مطالعه امکان سنجی فقط به این محدود نمی گردد. آنها می خواهند این موضوع را نیز آنالیز نمایند که چگونه اسپیس ایکس ایلان ماسک ممکن است یک نفر را در یکی از کپسول های دراگون خود برای سرویس دهی بعضی از سخت افزارهای هابل به فضا بفرستد.

این می تواند شامل جایگزینی ژیروسکوپ هایی باشد که برای نشان دادن تلسکوپ به سمت ستاره ها و کهکشان ها استفاده می شوند که قبلاً نشان داده اند ممکن است در طول زمان از کار بیفتند.

بیشتر بخوانید:

  • تصویر خارق العاده ای که هابل از سحابی شکارچی ثبت کرد | غرق در تشعشعات فرابنفش

سال گذشته، مهندسان مجبور شدند بدترین نقص در چند سال اخیر را از راه دور رفع نمایند. هابل تا به امروز بیش از 1.5 میلیون رصد انجام داده و در نتیجه باعث فراوری حدود 19 هزار مقاله تحقیقاتی علمی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "یاری به هابلِ در حال سقوط ، اسپیس ایکس با ناسا همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به هابلِ در حال سقوط ، اسپیس ایکس با ناسا همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید