کاهش 20 درصدی تخلفات نانوایی ها در استان سمنان

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خبرنگاران/سمنان رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی بازرسی های اجرا شده از نانوایی های استان سمنان در 6 ماه ابتدایی امسال ، تخلفات نانوایی در حدود 20 درصد کاهش داشته است.

کاهش 20 درصدی تخلفات نانوایی ها در استان سمنان

علی تشنه دل 10آبان ماه در جلسه کارگروه آرد و نان استان که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام شد با اعلام این خبر اضافه نمود: در 6 ماه ابتدایی سالجاری 7 هزار و 345 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 7 درصد رشد داشته است که با توجه به افزایش بازرسی ها شاهد کاهش 20 درصدی تخلفات در واحدهای نانوایی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی ها از واحدهای خبازی استان گفت: این بازرسی ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه و به منظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی اجرا شده است و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی نمایند و نان های بی کیفیت به مردم عرضه می نمایند به شدت برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهار کرد: از این تعداد بازرسی اجرا شده ، 301 فقره پرونده تخلف با عناوین کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت ساعات کاری و ... به ارزش ریالی بالغ بر 920 میلیون ریال تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر تعداد تخلف 20 درصد و از نظر ارزش ریالی 46 درصد کاهش داشته است.

تشنه دل اضافه نمود: در استان سمنان 807 مورد واحد نانوایی فعالیت می نمایند که از این تعداد 586 واحد یارانه ای یک و 221 واحد نیز یارانه ای 2 هستند.

وی یادآوری کرد: میزان سهمیه ماهانه آرد در این واحدها در حدود پنج هزار و 57 تن است که چهار هزار و 46 تن برای واحدهای یارانه ای یک و یک هزار و 471 تن برای واحدهای یارانه ای دو است.

وی گفت: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی های سطح استان از قبیل کم فروشی ، عدم رعایت ساعت کاری ، گرانفروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت اصول بهداشتی و غیره موارد را از طریق سامانه تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش 20 درصدی تخلفات نانوایی ها در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 درصدی تخلفات نانوایی ها در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید