چالش های سرمربی تازه پرتغال

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، روبرتو مارتینز به صورت رسمی سرمربی تازه تیم ملی پرتغال شد و بعد از حضور در بلژیک حالا راهنمایی قهرمان یورو 2016 را برعهده خواهد داشت. سؤال بزرگی که با روی کار آمدن او به وجود آمده این است که کریستیانو رونالدو در تیم او چه نقشی خواهد داشت؟

چالش های سرمربی تازه پرتغال

سرمربی اسپانیایی به مدت 6 سال و نیم راهنمایی تیم ملی بلژیک که از آنها به عنوان نسل طلایی یاد می شد را برعهده داشت اما نتوانست جامی را با تیمی فوق العاده بااستعداد کسب کند. او حالا بار دیگر راهنمایی تیمی را بر عهده گرفته است که این بار هم نام نسل طلایی روی آنها حک شده است.

مارتینز در سرانجام جام جهانی 2022 قطر که در آن پیروز نشد با بلژیک از مرحله گروهی عبور کند، برترین تصمیم را کناره گیری از این تیم دید و با بیانیه ای از سمت خود کناره گیری کرد.

حالا این مربی تشنه عناوین بازیکنانی مانند برناردو سیلوا و برونو فرناندز و بعلاوه ستاره های در حال ظهوری مانند گونسالو راموس، رافائل لیائو و ژائو فلیکس را در اختیار خواهد داشت.

این اسپانیایی حالا کوشش خواهد نمود با این بازیکنان به چیزهایی دست یابد که هرگز با نسل طلایی شیاطین سرخ به دست نیاورد. مارتینز علاوه بر راهنمایی بلژیک، در لیگ برتر انگلیس نیز راهنمایی تیم هایی مانند ویگان اتلتیک و اورتون را برعهده داشت. او با ویگان قهرمان جام حذفی شد، جایی که با ضربه سر دقایق آخر واتسون پیروز شد منچستر سیتی را در فینال شکست دهد. حالا روبرتو مارتینز در پرتغال با دو چالش بزرگ روبه رو است؛ پیروزیت با نسل طلایی و بازیکنان بااستعداد و مشخص تکلیف آینده کریستیانو رونالدو در تیم ملی. اولین بازی های او با پرتغال در ماه مارس آینده مقابل لیختن اشتاین در لیسبون و سفر به لوکزامبورگ، هر دو مقدماتی یورو 2024 خواهد بود.

روبرتو روی رونالدو حساب می نماید؟

در کنفرانس مطبوعاتی روبرتو مارتینز در روز معارفه، اولین سؤال همان طور که انتظار می رفت این بود که آیا او به دعوت کریستیانو رونالدو فکر می نماید یا خیر؟ مارتینز گفت: تصمیمات فوتبال باید در زمین گرفته گردد. من مربی نیستم که در یک دفتر تصمیماتم را بگیرم. نقطه آغاز کار من این است که امروز با همه بازیکنانم تماس بگیرم. از فهرست 26 نفره تیم در جام جهانی آغاز خواهم کرد و کریستیانو رونالدو یکی از آنهاست. رونالدو 19 سال است که در تیم ملی بوده و شایسته این احترام است که بنشینیم و با هم صحبت کنیم. حالا این وظیفه من است که بتوانم برترین ترکیب را برای یورو 2024 آماده کنم و از فردا با بازیکنانم تماس خواهم گرفت و کریستیانو یکی از آنهاست.

آیا مارتینز می تواند پرتغال را به شکوه برساند؟

به نظر می رسد تا زمانی که در زمین فوتبال این قضیه ثابت نگردد جواب این سؤال نزد طرفداران پرتغال منفی باشد. در یک نظرسنجی که به وسیله روزنامه پرتغالی ابولا انجام شد، تقریباً 75 درصد از طرفدارانی که در آن شرکت کردند گفتند که نمی خواهند اسپانیایی سرمربی نو تیمشان باشد.

منبع: فرارو

به "چالش های سرمربی تازه پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های سرمربی تازه پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید