پیشگیری از زمین خواری با اجرای طرح حدنگاری

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در راستای این طرح 99 درصد اراضی ملی خراسان جنوبی حد نگاری شده است.

پیشگیری از زمین خواری با اجرای طرح حدنگاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پیروز طرح حدنگاری (کاداستر) در استان گفت: تا به امروز 14 میلیون و 400 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان حدنگاری شده است.

او اضافه کرد: 14 میلیون و 500 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی در استان وجود دارد که 99 درصد آن حدنگاری شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه در استان 630 هزار هکتار جنگل وجود دارد، ادامه داد: طرح حدنگاری (کاداستر) در جنگل ها به خاتمه رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی درخصوص یک درصد به جای مانده از اجرای عملیات حد نگاری گفت: در این یک درصد، ماده 2 قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخای جنگلی کشور در حال اجرا است و تا خاتمه سال عملیات حد نگاری آن نیز به اتمام می رسد.

نصرآبادی اجرای حدنگاری را در حفاظت از منابع طبیعی تاثیرگذار مطرح کرد وبیان کرد: با اجرای این طرح منابع طبیعی معین تکلیف شده و امکان دست اندازی سودجویان به این سرمایه های خدادادی کاهش می یابد.

او با بیان اینکه اداره ثبت اسناد و املاک استان کار صدور اسناد کاداستری را در منابع طبیعی انجام می دهد، گفت: با صدور سند، اختلافات ملکی برطرف می گردد، امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی نیز به حداقل خواهد رسید و بعلاوه از مشکلاتی مانند ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می نماید.

اجرای حدنگاری جزو طرح های ملی و از برنامه های اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به شمار می رود و اجرای کامل این طرح گامی موثر برای پیشگیری از زمین خواری است.

وبلاگ آریابلاگ خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیشگیری از زمین خواری با اجرای طرح حدنگاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از زمین خواری با اجرای طرح حدنگاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید