همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو (و مقایسه آن با دیگر روش های ترمیمی)

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، زیبایی ابروها یکی از اصلی ترین رکن های جذابیت صورت است و در سال های اخیر روش های زیادی برای ترمیم و اصلاح فرم ابروها ارائه شده است. میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو یکی از ترندترین روش های ترمیم و زیبایی ابرو است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو (و مقایسه آن با دیگر روش های ترمیمی)

در این روش که یک تکنیک نیمه دائمی برای آرایش ابروها محسوب می گردد، به وسیله قلمی که متشکل از چندین تیغه است، خطوط نازک و باریکی شبیه به تار موهای طبیعی ابرو، با استفاده از رنگدانه ها در نواحی خالی ابروها ایجاد می گردد و در نهایت ابروهایتان پرپشت تر، زیباتر و متقارن تر دیده می شوند. بنابراین اگر از پر کردن ابروهایتان خسته شده اید، یا ابروهایی نامتقارن دارید و مجبورید هر روز بخشی از وقتتان را صرف آرایش ابروهایتان کنید، روش میکروبلدینگ ابرو برایتان مناسب خواهد بود.

در این مطلب ضمن آنالیز مزایا و معایب تکنیک میکروبلیدینگ به مقایسه این روش با سایر تکنیک های ترمیم ابرو خواهیم پرداخت تا بتوانید با توجه به فرم و نوع ابرو و بعلاوه سلیقه شخصی و سبک مورد علاقه تان برترین روش را برای زیباتر شدن ابروهایتان انتخاب کنید. با ما در مجله وبلاگ آریابلاگ همراه باشید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ یک روش زیبایی نیمه دائمی برای پر کردن و تغییر شکل ابروهای شما است. در این روش از تیغه های دستی متشکل از 10 تا 12 سوزن برای ایجاد برش های ریز در پوست استفاده می گردد که رنگدانه ها در این برش های ریز رسوب می نمایند. شکل تیغه ها به شکلی طراحی شده که جلوه ای طبیعی و واقعی به خطوط کشیده شده بدهد، درست مانند موهای واقعی ابرو.

روش میکروبلیدینگ که با نام هاشور ابرو هم نامیده می گردد، برای افرادی که ابروهای نازکی دارند، داخل ابروهایشان ریخته و یا ابروهایی نامتقارن دارند بسیار مناسب است.

در جلسه اول میکرونیدلینگ فرم و رنگ ابروی درخواستی تان را به تکسنین میکرونیدلینگ می گویید و تکنسین با توجه به فرم چهره و ابروهایتان شکل ابروی مورد نظر را با استفاده از نخ رنگی، مداد و خط کش روی صورتتان طراحی می نماید و سپس با استفاده ازابزارهای مخصوص، کار میکروبلدینگ ابروهای شما آغاز می گردد.

جلسه اول ممکن است بین یک تا دو ساعت طول بکشد و حدودا چهار تا شش هفته پس از جلسه اول میکروبلدینگ، زمانی که پوست بهبود می یابد احتیاج به یک جلسه ترمیمی خواهید داشت تا نتیجه مورد نظرتان حاصل گردد.

اثرات میکروبلیدینگ آنی است. ممکن است بلافاصله کمی قرمزی و حساسیت را در ناحیه ابروهایتان تجربه کنید، اما می توانید نتایج را فوراً مشاهده کنید. ممکن است در ابتدا ابروهایتان کمی تیره به نظر برسند، اما با بهبود پوست و ته نشین شدن رنگدانه، ابروهای شما طبیعی تر به نظر می رسند.

جلسه دوم ترمیمی بعد از بهبود ابروها لازم است چرا که تکنسین میکروبلدینگ این امکان را خواهد داشت که قسمت های از دست رفته یا مناطقی را که رنگدانه در آن جا نیفتاده است را پر کند و شکل کلی ابرو ها را آنالیز و اصلاح کند.

مقایسه میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو و میکروبلیدینگ هر دو جزو روش های هاشور ابرو طبقه بندی می شوند. با این حال در روش میکروپیگمنتیشن به جای ابزار چند تیغه از یک تیغه برای ایجاد برش های ریز در ابرو استفاده می گردد و رنگدانه ها در زیر برش های تیغه ریز قرار می گیرند تا ظاهری شبیه موهای طبیعی به خطوط ابرو بدهند. این نوع هاشور ابرو برای افرادی مناسب است که به طور طبیعی ابروهای پرتر یا پرپشت تری دارند اما بخشی از ابروهایشان به شکل نقطه ای خالی شده یا می خواهند ابرویشان کمی تغییر شکل دهد. تیغه تکی در ابزار میکروپیگمنتیشن به تکنسین اجازه می دهد تا دقت بیشتری در رسم خطوط روی ابرو داشته باشد.

در میکروبلیدینگ، رنگ بصورت خط به خط، شبیه به تار موهای ابرو و هم جهت با آن ولی به شکل ریز و درشت کشیده می گردد، از این جهت نسبت به میکروپیگمنتیشن، جلوه طبیعی تری به ابروها می بخشد. از طرفی عمق برش ها در میکروپیگمنتیشن بیشتر است و ماندگاری طولانی تری خواهد داشت.

میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن در زمان کوتاه تری بهبود می یابد به علاوه این که هزینه کم تر و دوام کوتاه تری هم دارد. به همین علت میکروبلیدینگ به اسم روشی کمتر تهاجمی برای ایجاد طراحی طبیعی ابروها به تعداد می رود.

  • هر آنچه باید درباره اکستنشن و لمینت مژه بدانید

مقایسه تاتوی ابرو و میکروبلیدینگ ابرو

تاتوی ابرو بسیار شبیه تاتوی معمولی است چرا که جوهر با استفاده از اسلحه یا قلم، با ارتعاش زیاد در پوست قرار می گیرد تا با سوزن به پوست نفوذ کند. استفاده از جوهر به جای رنگدانه مهمترین تفاوت بین تاتو و میکروبلیدینگ است. جوهر برای همواره باقی می ماند، در حالی که رنگدانه ها با گذشت زمان محو می شوند.

در حال حاضر تاتوی ابرو به علت رواج روش های دیگر مانند هاشور ابرو کمتر محبوب است. ابروهای تاتو شده ظاهرشان بسیار مصنوعی تر از ابروهای هاشور شده است و بعلاوه اغلب به مرور زمان، رنگ شان تغییر می نماید و به قرمزی می زنند.

با این حال بعضی خانم های مسن که دچار ریختگی ابرو شده اند و یا کسانی که ابروهایشان بسیار کم پشت و نازک است اغلب از روش تاتو برای اصلاح شکل ابروهایشان استفاده می نمایند. به هر حال اگر می خواهید ابروهایتان حالت طبیعی داشته باشد به علت شکل غیرطبیعی ابرو ها در تاتو، به سراغ این روش نروید و روش های دیگری را برای ترمیم ابروهایتان انتخاب کنید.

مقایسه کاشت ابرو و میکروبلیدینگ ابرو

کاشت ابرو به دو صورت کاشت موی طبیعی و کاشت موی مصنوعی انجام می گردد. در کاشت موی طبیعی، فولیکول های سازنده مو منتقل می شوند ولی در کاشت موی مصنوعی، از تارهای مصنوعی مو استفاده می گردد. موهای کاشته شده در روش کاشت مصنوعی یا ترمیم مو، رشد نمی نمایند و زنده نیستند. ولی در کاشت موی طبیعی، موهای کاشته شده رشد می نمایند، حالت می گیرند، رنگ می شوند و می توانید با آن ها مثل موهای طبیعی خودتان برخورد کنید.

ماندگاری کاشت ابروی طبیعی به صورت دائمی است و ابروهای کاشته شده بعد از 6 ماه کاملا شکل ابروهای طبیعی شما می شوند. بنابراین کاشت ابرو هم در فرایند انجام تکنیک، هم در ظاهری که به ابروهایتان می دهد و هم در هزینه با میکروبلدینگ و دیگر روش های هاشور ابرو فرق دارد. اگر ابروهایتان خیلی کم پشت است و یا دچار ریختگی شدید ابرو هستید پیشنهاد می کنیم با مراجعه به پزشکان متخصص عمل کاشت ابرو را انجام دهید. اما اگر ابروهایتان بیش از حد کم پشت نیستند و یا فقط می خواهید ابروهای پهن تر و پرپشت تری داشته باشید با توجه به هزینه و زمان روش میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن برایتان مالی تر و بهتر است.

  • واترجت دندان چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

ماندگاری میکروبلدینگ ابرو

ابروهای میکروبلید شده بسته به نوع پوست شما بین یک تا سه سال دوام می آورند، اگر پوست چربی داشته باشید رنگدانه های کار شده روی ابروهایتان زودتر محو می شوند. برای این که دوام رنگدانه ها روی پوستتان بیشتر گردد باید مراقبت های بعد از میکروبلدینگ را انجام دهید. در روش میکروبلدینگ فیبروز جنس رنگدانه ها و مواد مصرفی با روش میکروبلدینگ معمولی فرق دارد و معمولا در روش فیبروز دوام رنگدانه ها کوتاه تر است. به طور کلی برای این که ابروهایتان فرم زیبایشان را از دست ندهند بهتر است با توجه به نوع پوستتان هر 10 تا 8 ماه یک بار هاشور ابروهایتان را ترمیم کنید.

مراقبت های پس از انجام عمل میکروبلدینگ

در چند ساعت اول پس از انجام میکروبلدینگ، ممکن است ابروهایتان کمی شنماینده شوند که این اتفاق کاملا طبیعی است. رنگ ابروها در چند روز اول پس از انجام میکروبلدینگ ممکن است بسیار تیره به نظر برسد، اما با جا افتادن رنگدانه ها و بهبودی پوست، رنگ ابروها تا 60 درصد روشن می گردد.

حدود روز سوم یا چهارم، دچار خارش یا پوسته پوسته شدن در ابروهایتان می شوید. در این حالت از خاراندن یا خراشیدن ابروهایتان اجتناب کنید. بعلاوه در هفته اول، باید از تعریق و خیس شدن ابروها جلوگیری کنید. به همین علت از انجام هرگونه ورزش یا رفتن به باشگاه و استخر و سونا خودداری کنید و هنگام شستن صورتتان، مواظب باشید آب روی ابرویتان نریزد.

برای از بین بردن هرگونه خون یا ترشح احتمالی، می توانید به آرامی یک پنبه را آغشته به کمی سرم نمکی یا آب استریل کنید و دور ابرویتان را با آن تمیز کنید. سعی کنید تا چهار هفته مستقیما در معرض نور خورشید قرار نگیرید و به مدت ده روز از هیچ گونه لایه بردار یا لیزر یا محصولات آرایشی استفاده نکنید.

بعلاوه بهتر است از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و یا رانندگی با پنجره های پایین اجتناب کنید، چرا که ذرات معلق در هوا ممکن است باعث عفونت یا سوزش در محل زخم های ابروها شوند. پس از چهار هفته، پوست زیر ابروهایتان کاملا بهبود می یابد. به خاطر داشته باشید که حتما کرم های ترمیم نماینده ای را که برایتان تجویز شده بهره ببرید.

عوارض احتمالی میکروبلیدینگ ابرو

عفونت و واکنش آلرژیک دو عارضه ای هستند که ممکن است پس از انجام میکروبلیدینگ برایتان اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از خطر عفونت، حتما در انتخاب تکنسین انتخابی و سالن یا کلینیکی که به آن مراجعه می کنید دقت کنید تا مطمئن شوید که کلیه تجهیزات مورد استفاده استریل هستند و ضدعفونی شده اند.

اگر پوست حساسی دارید و در خصوص واکنش آلرژیک نگران هستید، می توانید قبل از انجام عمل میکروبلدینگ، یک تست موضعی برای آنالیز حساسیت مواد درخواست کنید. بعد از انجام تست موضعی، حساسیت و قرمزی برای چند ساعت و بعلاوه میزان کمی خون ریزی طبیعی است اما اگر درد همچنان ادامه داشت، موضع مورد نظر متورم شد یا آغاز به چرک کردن کرد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

سخن آخر

اگر قصد دارید ابروهایتان را ترمیم کنید، جنس پوستتان و امکان بروز حساسیت پوستی را حتما در نظر بگیرید. بعلاوه به خاطر داشته باشید که در روش های ترمیم دائمی و نیمه دائمی ابرو به سختی امکان این را دارید که فرم ابروهایتان را به شکل اول برگردانید؛ بنابراین در انتخاب فرم نهایی ابروها و روش انتخابی تان دقت کنید و علاوه بر آن حتما از کیفیت سالن زیبایی یا کلینیکی که می خواهید به آن مراجعه کنید مطمئن شوید تا ضمن دست یابی به نتایج دلخواه تان، سلامت پوست و ابروهایتان هم تضمین گردد.

منابع: thetrendspotter, healthline

منبع: دیجی استایل

به "همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو (و مقایسه آن با دیگر روش های ترمیمی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو (و مقایسه آن با دیگر روش های ترمیمی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید