همه چیز با کتابفروشی ها شروع می گردد، کمپین ناشران اسپانیایی در ایام کرونا

به گزارش وبلاگ آریابلاگ به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، مرکز تحقیقات ویروس کرونا دانشگاه جان هاپکینز کشور اسپانیا را در رتبه نهم ابتلا به ویروس کرونا با آمار بیش از 250هزار مبتلا بعد از کشورهای مکزیک و بریتانیا اعلام نموده است.

همه چیز با کتابفروشی ها شروع می گردد، کمپین ناشران اسپانیایی در ایام کرونا

میزان مرگ و میر در این کشور نسبت به لیست ابتلا وخیم تر گزارش شده و با 28385 نفر تا کنون اسپانیا در رده هفتم کشورهای خطرناک از نظر کشندگی ویروس کرونا اعلام شده است. به همین خاطر دولت اسپانیا محدودیت های بیشتری برای شهروندان و قرنطینه آن ها اعلام نموده است.

در این میان ناشران و کتابفروشان اسپانیایی با علم به محدودیت های شدید تحمل خسارت های بیشتر را ندارند. از زمان قرنطینه تا کنون حدود یک میلیارد دلار خسارت برای ناشران و کتابفروشان اسپانیایی گزارش شده است.

بسیاری از کتابفروشان از تک روی پرهیز نموده و به صورت متحد با اتحادیه ناشران همکاری می نمایند و ناشران نیز از فروش مستقیم به نفع کتابفروشان پرهیز می نمایند. اتحادیه ناشران اسپانیا که در این کشور فدراسیون انجمن های کتاب (FEDECALI) خطاب می گردد در شروع موج دوم قرنطینه کمپینی برای فروش کتاب در کنار کرونا راه اندازی نموده است.

یکی از دو استراتژی مهم این اتحادیه با همکاری کتابفروشان و ناشران راه اندازی این کمپین برای تبلیغ بیشتر کتاب و یادآوری صندلی کتاب و ادبیات در زنده نگه داشتن فرهنگ جامعه است. آنها با ایجاد هشتگ #همه چیز با کتابفروشی ها شروع می گردد در حقیقت خواستند بیشتر از شغل خود صندلی کتاب را برای مردم یادآوری نمایند که باید در ایام کرونا نیز از آن غفلت نکرد.

هم اکنون ناشران نامه ای به این فدراسیون ارسال نموده است که در آن یادآوری می نماید که اولویت های فرهنگ کتاب است. آنها روی یاری های دولت برای زنده نگه داشتن کتاب و کتابفروشی حساب ویژه ای باز کردند. آنها همچنین هشتگی برای روز جهانی کتاب ایجاد نموده و خواهان همکاری بیشتر نویسندگان و چهره های فرهنگی برای یاری به کتابفروشان شدند.

ناشران در نامه خود درخواست های خود را در چند جمله خلاصه نموده است: حمایت از خرید کتاب برای تقویت کتابخانه ها، ایجاد برنامه ای تضمینی برای تبلیغ کتاب در بین شهروندان، یاری به ناشران اسپانیایی برای فروش کتاب در خارج از کشور و برنامه حمایت از کتاب های درسی.

ناشران از مسئولان اتحادیه خواستند که جلسه ای با دولت پدرو سانچز برای آنالیز شرایط کتابفروشی های کشور برگزار کند. فدراسیون کتاب اسپانیا در شهر مادرید واقع شده است و بیش از 222 شعبه در این کشور و کشورهای آمریکای لاتین دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "همه چیز با کتابفروشی ها شروع می گردد، کمپین ناشران اسپانیایی در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز با کتابفروشی ها شروع می گردد، کمپین ناشران اسپانیایی در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید